• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag heuer carrera calibre 02

Är helt grön på detta med klockor, har alltid gillat snygga ur men nu vill jag köpa min första lite vassare klocka. Har fastnat för Tag heuer se bilderna. Är det ett vettigt köp. Tacksam för feedback och min okunskap inom detta område😊

Bilagor

• BD3C26AB-9B7F-47E0-B21F-72531713BE74.png
    BD3C26AB-9B7F-47E0-B21F-72531713BE74.png
    262.1 KB · Visningar: 8
  • 4F68D0F6-16AE-4C36-B09D-6D314D2C7C52.png
    4F68D0F6-16AE-4C36-B09D-6D314D2C7C52.png
    202.9 KB · Visningar: 8
Om du gillar klocka så kör på! Det är en snygg och trevlig klocka av kvalitet. Finns för och nackdelar, men om du gillar den så kör 👍

Den är ju förhållandevis dyr men å andra sidan kanske den är förmånlig på andrahandsmarknaden.

Det som ligger den i fatet är väl kanske dess storlek. 45 mm och bygger nästan 17 mm. Det är ganska otympligt.

Personligen hade jag letat upp en begagnad Chronograph från Zenith istället.

Jag ägde "nylanseringen" av Autavian som var första klockan med H02 verket. Den var trevlig, något stor och lämnade efter några år i min ägo. Visst finns Carerra även med 7750-verk men jag föredrar då H02 verket för 3-6-9 konfiguration snarare än 7750s 6-9-12.

Men angående den Carerra du funderar på att köpa. Testa i butik först innan du bestämmer dig helt, det är en biffig klocka och jag hade inte kunnat bära upp den med mina handleder. Om du tycker om designen är det bara att köra, men jag har svårt för utseendet på dessa nya Carreror.

Tillbaka
Topp