• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

/Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Avslutad TAG Heuer Carrera Date PB2

Sennelier

Guld
2-Faktor
Pris
23500 kr → 22500 kr
Returpolicy
Inom 24 timmar om beskrivningen i annonsen är felaktig
Bilder Skickat
  1. Ja

Såld!​

Pris​

Listpris: 37550 kr
Mitt pris: 23500 kr → 22500 kr

Sista prisbumpen! Fyrtio procent av på listpriset är bra för en åtta månader gammal Carrera i kanonskick anser jag. Antingen säljs den till det här priset eller så stannar den.

F2F möjlig i Nordvästra Skåne för medlemmar med goda referenser. Annars skickar jag försäkrat och spårbart med Postnord rek extra.

TAG Heuer Carrera Date Calibre 7 Hot Pink 36 mm

Beskrivning​

Här har vi en cool och annorlunda unisexmodell i Carrera-serien. Kuriosa är att det var klockan Ryan Gosling bar på Oscarsgalan när han var nominerad för sin roll i Barbie.

Skicket är utmärkt! Det finns oundvikliga smårepor på spännet, men klockan har använts sparsamt och varsamt. Glaset är repfritt och det finns inga dings, djupa repor eller fula skador. Finishen är riktigt hög, jämförbar med Omega skulle jag säga. Tavlan har en unik ”snail brushed” finish som jag aldrig sett eller hört talas om tidigare.

Nyligen trycktestad till 50 meter, så det går bra att simma med klockan om man vill det.

WBN2313.BA0001 är senaste versionen av Carrera med en nerslimmad och tunnare boett som bärs smidigt och skönt. Länken är svårslagen i prisklassen skulle jag vilja påstå. Även urverket är uppgraderat jämfört med föregångaren. Basen är ett ETA 2892-2 (Sellita SW300-1) som har modifierats, dekorerats och justerats i flera positioner. Håller tiden stabilt med +1 spd. Gångreserven är uppmätt till 54 timmar. Funktionsmässigt perfekt med andra ord.

Uttagen 31 mars 2024 från en spansk AD, RABAT Jewellery. RABAT registrerade klockan på TAG Heuers hemsida när den hämtades ut. Jag är därför osäker på om den går att registrera på nytt i sitt eget namn, men givetvis gäller den internationella garantin så länge du sparar garantikortet.

Alla tillbehör följer med, inklusive påskrivet och daterat garantikort. Generöst med extra länkbitar, så även större handleder kan känna sig välkomna. Det följer med två halvlänkar, så det är lätt att få till en bra passform.

Byte​

Jag gillar Omega, Cartier, Longines, Sinn, Oris med flera. Skriv gärna och berätta vad du har och hur du värderar ditt objekt, så tar vi det därifrån. Pengar upp eller ner efter behov. Bytesvärde: 23500 kr.

Specifikationer

Bredd: 36 mm
L2L: 42 mm
Tjocklek: 10 mm
Urverk: Calibre 7
Glas: safir med AR-behandling
Baksida: safir
Gångreserv: 50 h
Vattenresistens: 50 m

Omdömen​

Bilder​

_DSC9073.jpg