• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer Carrera Heuer 01

Såg denna idag och hade missat den helt (kanske är diskuterad förut), nu gillar jag ju den här typen av klockor så det är inte så konstigt att jag diggar den, tydligen enligt artikeln så är den stark influrerad av J-C Biver, man kan ju ana Hublot i den...

http://timeandtidewatches.com/hands-on-the-tag-heuer-carrera-heuer-01/

TAG-Heuer-Carrera-Heuer-01-3-845x562.jpg


TAG-Heuer-Carrera-Heuer-01-7-845x845.jpg


TAG-Heuer-Carrera-Heuer-01-5-845x562.jpg


TAG-Heuer-Carrera-Heuer-01-4-845x562.jpg


TAG-Heuer-Carrera-Heuer-01-6-845x562.jpg
 

Rozzy

E-3PO
2-Faktor
Fräck, men inte min grej med skeleterad tavla. Gillar inte kronan heller (det svarta).

MEN, är det det nya "svarta", det här mer raka, kantiga, avhuggna bandhorn (läs: Omega 300, nygamla Speedys, Heuer Carerra) influerade av sent 50-tal tidigt 60?
 

JAH42

Friends of KS
Rätt snygg, synd bara att man med mina gubbögon knappt kan se vad klockan är på den.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Frånsett att klockan i mitt tycke ser rätt kool ut (dock för stor som det mesta är nu för tiden) tror jag att detta blir en klocka som kommer ge efterskalv i branschen. Rätt mycket godis man får för slantarna om priset nu hamnar kring 45 kkr. Hoppas denna blir en riktig succés så de andra tillverkarna följer efter, mer klocka åt folket :)

/Andy7750
 

Ebbot

Cartier
bumpar denna tråd lite då jag har fått en svår fäbless för Heuer 01.
Om man läser på lite så är det ju en riktigt cool konstruktion med roliga materialval. Negativa jag tycker är att den är ganska hög.. så det blir inga tighta skjortärmar om man skulle slå till. Sen förstår man ju dom som skämtsamt säger att det är en billig Hublot.. men va fasen - det är ju det det är! Hublot är sinnessjukt mycket dyrare med liknande ur :)

Det hade varit roligt att klämma på en men vet inte om någon har den på forumet? eller någon uraffär?
 
Topp