Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Har ingen koll på detta, berätta gärna mer om vad det innebar osv?är det fler i detta land mer än jag som har köpt en Tag Heuer Connected och gjort utbytet till en "riktig " klocka?
Har ingen koll på detta, berätta gärna mer om vad det innebar osv?![]()
Så Tag gav upp om smart watch segmentet?Du köpte en smartwatch Android wear. Efter 2 år så fick du lämna in den och då bytte Tag ut den mot en "riktig"klocka. (I utbyte mot pengar alltså.) Nu sitter det en calibre 5, enligt dom själva en special urtavla. Men har dålig koll på dessa tavlor. Jag valde en stilren tavla. Klockan är svart gummiband, och är 46 mm.
Jag fattar att Connected-klockan var stor pga elektroniken etc. Men varför gör man utbytesklockan till 46mm? Det är ju galet. Tittar man på datumet ser det ju iaf ut som om verket är mycket mindre.
Hur känns den på armen?
Köpte du smartklockan ny? Eller köpte den precis innan inbytet?
Jag gillar konceptetvad fick du punga ut med för att byta?
Det var uttalat från början då en smartwatch blir uträknad medans en "riktig" klocka är för evigt. De menade att deras smartwatch skulle vara en gate way till ett klockintresse och att många kunder skulle vilja byta. Finns kameratillverkare som också prövat konceptet med moduler så grejerna ska leva längre istället för att slängas, ungefär lika lyckat.Så Tag gav upp om smart watch segmentet?
Ja det verkar vara en bättre affär ett köpa en smartwatch och en Carrera för mindre pengar o behålla båda från start. Dock cred till TAG ändå för en kul idé!Får komma ihåg att det i princip är för ytterligare en klocka. Så totalpriset är för två klockor. Bara att den ena är en smartwatch som blivit för gammal. Köper man tex en Apple watch så är man istället helt rökt efter ett par år. Men visst, billigare och fler hade säkert nappat och kanske återvänt till Tag för sin nästa klocka.