• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer Connected utbytt

Wisslan

Basic
är det fler i detta land mer än jag som har köpt en Tag Heuer Connected och gjort utbytet till en "riktig " klocka?

DEF89C66-AD87-4487-8ECF-75D3E9DAB711.jpeg

Du köpte en smartwatch Android wear. Efter 2 år så fick du lämna in den och då bytte Tag ut den mot en "riktig"klocka. (I utbyte mot pengar alltså.) Nu sitter det en calibre 5, enligt dom själva en special urtavla. Men har dålig koll på dessa tavlor. Jag valde en stilren tavla. Klockan är svart gummiband, och är 46 mm.

Har ingen koll på detta, berätta gärna mer om vad det innebar osv?:)

Du köpte en smartwatch Android wear. Efter 2 år så fick du lämna in den och då bytte Tag ut den mot en "riktig"klocka. (I utbyte mot pengar alltså.) Nu sitter det en calibre 5, enligt dom själva en special urtavla. Men har dålig koll på dessa tavlor. Jag valde en stilren tavla. Klockan är svart gummiband, och är 46 mm.
Så Tag gav upp om smart watch segmentet?

Jag fattar att Connected-klockan var stor pga elektroniken etc. Men varför gör man utbytesklockan till 46mm? Det är ju galet. Tittar man på datumet ser det ju iaf ut som om verket är mycket mindre.

Hur känns den på armen?

Köpte du smartklockan ny? Eller köpte den precis innan inbytet?

Jag köpte klockan innan den släpptes i sverige. Den ör väldigt trevlig på armen. Tanken från start va att man skulle lämna in den och de bara skulle byta ut innehållet och man skulle få tillbaka samma boett. Men jag va så på det när det gått 2 år så de ändra hela förfarandet och jag fick en helt ny. (Jag tror att de inte tänkte att så många skulle byta in sina klockor, så de hade ingen plan) enligt de som har hand om detta i sverige så har det gjorts ett utbyte men man vet ju inte.

Jag fattar att Connected-klockan var stor pga elektroniken etc. Men varför gör man utbytesklockan till 46mm? Det är ju galet. Tittar man på datumet ser det ju iaf ut som om verket är mycket mindre.

Hur känns den på armen?

Köpte du smartklockan ny? Eller köpte den precis innan inbytet?

Jag tycker att det är ett mycket häftigt koncept, men är rädd att klockan kanske kan bli för stor. En smartwatch som är stor kan jag köpa, men att byta ut modulen till en mekanisk kan nob bli för stort. Men åter igen, mycket häftigt koncept! :)

Så Tag gav upp om smart watch segmentet?
Det var uttalat från början då en smartwatch blir uträknad medans en "riktig" klocka är för evigt. De menade att deras smartwatch skulle vara en gate way till ett klockintresse och att många kunder skulle vilja byta. Finns kameratillverkare som också prövat konceptet med moduler så grejerna ska leva längre istället för att slängas, ungefär lika lyckat.

Har sett Biver säga i en intervju att de trodde fel helt enkelt, de tänkte innifrån och ut. Applewatch-människor sket helt enkelt i mekaniska urverk.

Intressant från samma intervju var att Tag Heuer Connected var Tags mest sålda klocka. Antalet sålda enheter alltså, inte i vinst eller omsättning.

Inte för att vara tyken men det kändes inte som ett jättebra erbjudande av TAG att pytsa in 15 kakor på en jättestor Carrera med Calibre 5?
Missförstå mig inte för jag gillar Carrera och har en 39a själv men den gav jag strax över 16 för ny. (Visserligen på C24 så inte helt jämförbart) Vad blev totalpriset inkluderat första affären tro?

Får komma ihåg att det i princip är för ytterligare en klocka. Så totalpriset är för två klockor. Bara att den ena är en smartwatch som blivit för gammal. Köper man tex en Apple watch så är man istället helt rökt efter ett par år. Men visst, billigare och fler hade säkert nappat och kanske återvänt till Tag för sin nästa klocka.

Får komma ihåg att det i princip är för ytterligare en klocka. Så totalpriset är för två klockor. Bara att den ena är en smartwatch som blivit för gammal. Köper man tex en Apple watch så är man istället helt rökt efter ett par år. Men visst, billigare och fler hade säkert nappat och kanske återvänt till Tag för sin nästa klocka.
Ja det verkar vara en bättre affär ett köpa en smartwatch och en Carrera för mindre pengar o behålla båda från start. Dock cred till TAG ändå för en kul idé!

Tillbaka
Topp