• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer Formula 1 Chronograph, köpråd

Ska jag slå till eller spara ihop till en dyrare klocka?

• Totala väljare
    29
Hej alla klocknördar!
Har fått ett svårt case av habegär på en sån här: TAG Heuer Formula 1 Chronograph CAZ101E.FC8228
En ny modell som Tag Heuer släppte i år. Finns till ett jättebra pris på mywatch. Ska jag slå till?
Egentligen borde jag kanske spara till något dyrare men denna är bara för jäkla läcker. Vad tycker ni?
Enda jag tycker är negativt är att det är en quartz. Enligt somliga är quartzare inte "riktiga" klockor. Personligen håller jag inte riktigt med med. Quartz har sitt berättigande också.

sub_image_5.jpg

Personlig åsikt är att subdials ser sjukt trötta ut.... spara till något roligare :)

Edit: kan va bilden som är usel med... får kolla på datorn sen :)

Vet inte om den är sjukt billig men den ser iallafall billig ut. Sen kan jag tänka mig att du blir less på det bandet rätt snabbt.
Tycker det finns mycket roligare kronografer i 10k-träsket du kan välja :)

Vet inte om den är sjukt billig men den ser iallafall billig ut. Sen kan jag tänka mig att du blir less på det bandet rätt snabbt.
Tycker det finns mycket roligare kronografer i 10k-träsket du kan välja :)
Tycker du verkligen den ser så billig ut? Jag är riktigt svag för svart och rött kombinerat.
904923c6.jpg

Hej alla klocknördar!
Har fått ett svårt case av habegär på en sån här: TAG Heuer Formula 1 Chronograph CAZ101E.FC8228
En ny modell som Tag Heuer släppte i år. Finns till ett jättebra pris på mywatch. Ska jag slå till?
Egentligen borde jag kanske spara till något dyrare men denna är bara för jäkla läcker. Vad tycker ni?
Enda jag tycker är negativt är att det är en quartz. Enligt somliga är quartzare inte "riktiga" klockor. Personligen håller jag inte riktigt med med. Quartz har sitt berättigande också.

sub_image_5.jpg
Personligen tycker jag att det finns roligare klockor där ute. Men om du gillar den så kör på. Det är ju du som ska ha den.
Sen visst, quartz kanske inte är så roligt, men den här absolut en plats i samlingen. Jag har 2 ( citizen och Breitling)

ca0080_03e-big2.jpg

Lite annan prisklass men ja gillar verkligen denna också. Kom gärna med alternativ ifall ni har har bättre idéer om en liknande klocka.

Hmm, jag ser att Rolex maffian inte har hittat hit ännu... Jag kan därför rakryggat säga att jag tycker att du ska köpa den om du känner för den!

Att köpa klockor bara baserat på prislapp, vilken status den ger och liknande är alldeles fantastiskt dumt. Klockor är förunnat väldigt få i världen, och då är det klart att man ska satsa på dt man bli glad av, oavsett om det står TAG Heuer, Rolex eller Lange på urtavlan. Jag tycker om TAG starkt, men jag kan inte säga vad du ska köpa:)

Hmm, jag ser att Rolex maffian inte har hittat hit ännu... Jag kan därför rakryggat säga att jag tycker att du ska köpa den om du känner för den!

Att köpa klockor bara baserat på prislapp, vilken status den ger och liknande är alldeles fantastiskt dumt. Klockor är förunnat väldigt få i världen, och då är det klart att man ska satsa på dt man bli glad av, oavsett om det står TAG Heuer, Rolex eller Lange på urtavlan. Jag tycker om TAG starkt, men jag kan inte säga vad du ska köpa:)
Jag håller med tillfullo. Tack för din input.

Fantastiskt fin klocka för de pengarna! Om du vill ha den så köp den, man kan inte rå för vad man blir förälskad i

Motsvarande fast blå red bull version står på min lista över klockor jag garanterat ska äga en vacker dag
2.jpg

Tillbaka
Topp