Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag kopte min som sagt som beater till komplettera en Skydweller - en som man inte behover dra upp etc - "bara att ta pa"....ngn dag / manad....Val av klocka är som någon redan påpekat ett högst personligt val så är du nöjd med den så är det tummen upp. Det är ingen klocka som tilltalar mig personligen men jag ser å andra sidan ingen anledning till att du ska bry dig om vad andra tycker så länge du gillar klockan.
Om jag måste välja hade jag tagit sky dwellern.herewego:
![]()
![]()
![]()
![]()
Min urmakare tycker ..Min urmakare tycker att det är en onödig premium att betala för ett i grunden ganska simpelt urverk, men gillar du designen så kan det vara värt det. (Tag) Heuer har ju en del historia att dra värde ifrån också, så jag säger tumme upp!
Tumme upp! Tycker formuleringen ”med tanke på vad jag ska använda den till” låter ganska kulHej, alla kara KS folks, dags for ny omrostning. Inforskaffade précis en TAG quartz - kanns helt ok med tanke pa vad jag ska anvanda den till - en sporting vardags beater. Men vad tycker du ? Motivera garna.....
Denna är riktigt snygg. Helt okunnig så. Vad är det?Ja fan, dom är balla. Ännu bättre pre-tag. Finns delar så de går att få täta, min är tex tryckt till 100m, har bastat och badat med den utan problem
![]()
Vilken skönhet!!Ja fan, dom är balla. Ännu bättre pre-tag. Finns delar så de går att få täta, min är tex tryckt till 100m, har bastat och badat med den utan problem
![]()
Denna är riktigt snygg. Helt okunnig så. Vad är det?
Tack för infon. Ascool tycker jag. Skulle vara trevligt att testa en sådan, helst en tidig, innan Tag.Är en Heuer 1000 pre Tag (före Tag köpte Heuer).
Se här för mer info: https://www.calibre11.com/tag-heuer-1000/
EBay, sök på refs 980.013, 980.033 osvTack för infon. Ascool tycker jag. Skulle vara trevligt att testa en sådan, helst en tidig, innan Tag.
Och dessutom är prisskillnaden mellan ett kvartsverk (som förvisso är billigt) och ett Sellita 200-1 betydligt mindre än skillnaden på klockorna i Quartz version o automat version. Så Quartz får nog ses som betydligt prisvärdare än automaten. Det tänkte kanske inte urmakaren på....Lol. Urmakaren borde kanske hålla i minnet att simpelt och billigt pga möjligt att massproducera är två olika saker. Om hen nu värdesätter osimpla saker borde apple watch eller något annat utrustat med processor stå högst i kurs.