• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer quartz - tumme upp el ned ?

Tag Heuer quartz - tumme upp el ned ?

• Totala väljare
    60
Min urmakare tycker att det är en onödig premium att betala för ett i grunden ganska simpelt urverk, men gillar du designen så kan det vara värt det. (Tag) Heuer har ju en del historia att dra värde ifrån också, så jag säger tumme upp!

I just detta fallet ar det som sagt quartz som disk, och da kanns det som man ska max bet , det jag betalade - ca 1000 usd - och jag vet att det sakert gar att fa mer ur for pengarna - speciellt used. Men I mitt fall bet jag for for précis det jag ville ha & man bet premium saklart for TAG market - jamfort med mindre marken, med sakert battre verk etc...Sedan, om jag jamfor mina 2 ur - ar Skywellern vard ca 30 Tags ?

Flippade nyligen (med viss sorg i hjärtat:arghh:) en WAJ1110. En helt underbar klocka med tyngd och kvalitetskänsla samt många spännande detaljer. Det var denna som kickstartade min väg in i denna galenskap:) Kort och gott, inget ont om T-H quartz.

Klockval handlar om personliga val. Jag hade kanske inte valt en en sådan klocka, men jag tänker absolut inte dissa någon som gjort det valet. Gillar du den så var nöjd med ditt val och noja inte vad andra tycker. Jag glädjer mig åt alla klockentusiaster som hittar en klocka de gillar. :)

Eftersom du frågar.
Nä.
Hade hellre köpt en billigare quartz.
Quartz Tag eller Omega är dött för mig. Köper hellre automatisk certina oris longines etc för de pengarna.
Men om du är nöjd så kör hårt och skit i andra.

Kan vara gott med en klocka som inte stannar om den råkar bli liggandes några dagar. Bara att slänga på sig och köra!
Sedan har du ju väldigt låga driftskostnader, vilket kan vara skönt när det gäller en bruksklocka.

Har själv en TH Link "Jason Bourne" quartz som jag är väldigt nöjd med. Som sagt är det rätt skönt att bara kunna dra på sig den även om den har legat en dag eller två :)

image.jpg
Har en sån här! Väldigt nöjd.

Val av klocka är som någon redan påpekat ett högst personligt val så är du nöjd med den så är det tummen upp. Det är ingen klocka som tilltalar mig personligen men jag ser å andra sidan ingen anledning till att du ska bry dig om vad andra tycker så länge du gillar klockan.

Val av klocka är som någon redan påpekat ett högst personligt val så är du nöjd med den så är det tummen upp. Det är ingen klocka som tilltalar mig personligen men jag ser å andra sidan ingen anledning till att du ska bry dig om vad andra tycker så länge du gillar klockan.
Jag kopte min som sagt som beater till komplettera en Skydweller - en som man inte behover dra upp etc - "bara att ta pa"....ngn dag / manad....

En tråd utan bilder är så trist. Släng upp lite bilder på din Tag och Skydweller så vi ser vad vi snackar om. :)

Tycker faktiskt Tag'n känns bättre än förväntat, men ni vet hur man är efter en paketöppning, lite nykär......

Införskaffade precis en Tag Heuer 1000 Quartz i samma syfte som ovan. Svart och stainless steal (inget guldpläterat).

Tanken är även att använda klockan på resor till vissa värmare breddgrader där jag inte känner mig bekväm att bära min Rolex. Otroligt nöjd. Visst inget fantastiskt urverk precis, men dess 37mm i diameter sitter som en smäck. Diggar starkt ”vintage-looken”.

Lol. Urmakaren borde kanske hålla i minnet att simpelt och billigt pga möjligt att massproducera är två olika saker. Om hen nu värdesätter osimpla saker borde apple watch eller något annat utrustat med processor stå högst i kurs.

Hej, alla kara KS folks, dags for ny omrostning. Inforskaffade précis en TAG quartz - kanns helt ok med tanke pa vad jag ska anvanda den till - en sporting vardags beater. Men vad tycker du ? Motivera garna.....
Tumme upp! Tycker formuleringen ”med tanke på vad jag ska använda den till” låter ganska kul :rolleyes:. Den borde väl snarast användas när man pratar automat, en kvarts går ju till allt, överallt ;)

Tack för infon. Ascool tycker jag. Skulle vara trevligt att testa en sådan, helst en tidig, innan Tag.
EBay, sök på refs 980.013, 980.033 osv :) Justin på TAG1000 har delar och kan serva dessa, nya kronor (TAG märkta) packningar, länkar (omärkta) osv.

Min är en 980.013N, den första versionen som har ett köttigare case. Senare är lite tunnare men fina de med

Lol. Urmakaren borde kanske hålla i minnet att simpelt och billigt pga möjligt att massproducera är två olika saker. Om hen nu värdesätter osimpla saker borde apple watch eller något annat utrustat med processor stå högst i kurs.
Och dessutom är prisskillnaden mellan ett kvartsverk (som förvisso är billigt) och ett Sellita 200-1 betydligt mindre än skillnaden på klockorna i Quartz version o automat version. Så Quartz får nog ses som betydligt prisvärdare än automaten. Det tänkte kanske inte urmakaren på.... :)

Tummen upp, gillar du klockan så är allt bra :) Vill väl tro att man upplever någon kvalitetsskillnad mellan denna Tag och en Certina/Tissot för knappa hälften. Verk må vara samma kanske men t ex en bra länk kan ju motivera prisskillnaden bara det, en Omega-länk kostar ju som denna Tag, en Rolex-länk mer.

Kör på quartz tycker jag! Är, som många andra redan nämnt här, skönt att bara kunna plocka upp and go quartz-klockan från klocklådan utan behöva dra upp den och ställa in tid/datum.

Tillbaka
Topp