• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer: Rösta på den Autavia du vill se i butik

Torsten

Vacheron
2-Faktor
TAG Heuer har utlyst en omröstning i samarbete med A Blog To Watch för att bestämma vilken av deras Autavia-modeller som ska ges ut på nytt år 2017.

Det finns 16 olika modeller att välja mellan och rösta kan du göra här:
http://www.ablogtowatch.com/vote-tag-heuer-autavia-watch-return-2017/

08-2446c-SN.jpg
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Grymt gjort av TH, fler tillverkare borde köra på mer "direkt-demokrati", låt konsumenterna få påverka utseendet på klockorna.
 
Jag tycker 13 var snyggast. Men nya klockor som strävar efter att se skabbiga ut ogillar jag skarpt. Gärna gammal look men då skall dom vara gamla. Så många av dessa går bort direkt för mig av den anledningen.
 

McFly

Cartier
2-Faktor
Grymt gjort av TH, fler tillverkare borde köra på mer "direkt-demokrati", låt konsumenterna få påverka utseendet på klockorna.
Problemet är väl att vi entusiaster som bryr oss tillräckligt mycket för att rösta utgör en väldigt liten marknadsandel för TH. Jänkarna kommer fortsätta köpa vräkiga, moderna Carreras oavsett :(

Men galet snygga modeller. Jag skulle säga #1 eller #11
 

Simpatico

Rolex
Sjuk svårt, lite som att stå bakfull på lokala pizzerian och välja, vill ha allt och allt ser bra ut.
Men till slut så la jag rösten på nr 4 Reference 3646 Mark 3 (1966)
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Klart de ska fucka upp Heuers fina historia och nuvarande hype genom att sniksälja lite reissues. Tror det är helt fel väg att gå..
 

Erik1

Patek
2-Faktor
Klart de ska fucka upp Heuers fina historia och nuvarande hype genom att sniksälja lite reissues. Tror det är helt fel väg att gå..
Hårt, du kanske har rätt dock.

Vet inte vad jag tycker, kanske hade det varit bättre att använda sig av sin historia och göra moderna modeller men med samma design drag? Tänker ungefär som Tudor med black bay, pelagos osv. Moderna klockor men med klara influenser ifrån tidigare modeller. Oavsett är fejk patina ganska trist.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Nu är jag total novis på heuer osv men tycker de flesta "nya" klockor som ska se vintage ut blir lite tråkiga :(
Men av de som fanns så gillar jag nog 1 främst
 
Topp