• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer: Rösta på den Autavia du vill se i butik

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Hårt, du kanske har rätt dock.

Vet inte vad jag tycker, kanske hade det varit bättre att använda sig av sin historia och göra moderna modeller men med samma design drag? Tänker ungefär som Tudor med black bay, pelagos osv. Moderna klockor men med klara influenser ifrån tidigare modeller. Oavsett är fejk patina ganska trist.
Spontant så tycker jag att Tudors nya är rätt så tråkiga de med. Nu väckte de för all del ett sovande märke men det finns en anledning till att Rolex gjort som de gjort med Tudor och inte börjat trycka ut retrodaytonor och moderna PN-kloner med Rolex-logga samt trycka röd text på var och varannan sub och dweller.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
En re-issue är ungefär lika het och har samma funktion som en hommage. Gammelkronograferna blir sällan lyckade. Lyckas de någorlunda med designen så fuckar de alltid upp visare eller klämmer dit ett datumfönster. Kommer säkert göra dem +42mm om de får tummen ur...
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
En re-issue är ungefär lika het och har samma funktion som en hommage. Gammelkronograferna blir sällan lyckade. Lyckas de någorlunda med designen så fuckar de alltid upp visare eller klämmer dit ett datumfönster. Kommer säkert göra dem +42mm om de får tummen ur...
Bull!
Har en re-issue av mig själv, sonsonen fan så mycket bättre än originalet:)
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
12501845_1563576800606671_1084703828_n.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Kommer den vara 39mm, manuell och ha plexiglas blir det nog till att tälta utanför butiken :p

Jag blir grymt besviken om "re-issuen" dyker upp safir & datum i 42mm... även då kommer jag dock att tälta utanför butiken - fast med fackla & högaffel istället för plånboken.
 

Ruben

Rolex
Kommer den vara 39mm, manuell och ha plexiglas blir det nog till att tälta utanför butiken :p

Jag blir grymt besviken om "re-issuen" dyker upp safir & datum i 42mm... även då kommer jag dock att tälta utanför butiken - fast med fackla & högaffel istället för plånboken.
Detta kan bli intressant om dem gör som bingoralf säger, dvs inte slänger på massa trams.
2017 alltså, listar den mellan 20-40k så är det väldigt intressant :hungry:
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Det blir intressant att se hur finishen blir. Blank tavla och polerat eller matt och borstad finish. Nya Monzan ligger väl på ca 50.000 kr och en Carrera listar på 40.000 kr, så det blir antagligen 50.000 kr+ på denna.
 
Topp