• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Heuer släpper smartklocka

Hugii

Audemars
Så tråkigt att TAG måste rida på alla vågor och limitera allt hela tiden. Jag hoppades på viss uppsträckning efter VD-bytet.... men nu undrar jag om TAG verkligen vill höja sin status eller bara köra på kvantitet.
 

nöt

Vacheron
2-Faktor

elmaco

Omega
Såg det faktiskt live. Dom presenterade bara samarbetet. Klockan och info kommer i slutet på året.

Man hade ju gärna sett något slags koncept iaf, men det kanske kommer inom snart! Skall bli kul att se hur en riktigt urtillverkare betraktar dessa otroligt smarta klockor!
 

elmaco

Omega
Min dom: Ett snedsteg som kommer sänka märkets status ännu mer..

Ja det är mycket möjligt, jag som absolut inte någonsin skulle kunna tänka mig att sätta en sån där pryl på min arm började faktiskt efter LG watch r (den runda) öppna ögonen för smartklockorna!
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Tror inte the average smartwatch-köparen bryr sig eller reflekterar över att det är en klocktillverkare som delvis är bakom
Tror det blir en flopp. En "klockmänniska" vill inte den. En som ska köpa smartwatch och kollar, hmm LG watch 2500:- , Sony 2800:- , Samsung 3000:- kanske jag ska ta en TAG för 20000:- fast dom kan ju inget om teknik vad är det ens för märke? Så tror jag dom tänket.
 

carlanton

Audemars
De har ju gjort mobiltelefoner i många år. Tror inte deras målgrupp är varken KS-korrekta "klockmänniskor" eller "average smartwatch-köpare", utan utländska rikingar som vill ha en kul pryl att matcha Vertun med. Heuer-telefonerna kostar typ 40 000, så klockan kanske hamnar någonstans där också?
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
De har ju gjort mobiltelefoner i många år. Tror inte deras målgrupp är varken KS-korrekta "klockmänniskor" eller "average smartwatch-köpare", utan utländska rikingar som vill ha en kul pryl att matcha Vertun med. Heuer-telefonerna kostar typ 40 000, så klockan kanske hamnar någonstans där också?
Ja och telefonerna var inte direkt av ny teknik om jag minns rätt.
 

Frosse

Cartier
Ett misstag att använda Android anser jag, går inte riktigt att matcha med "lyxstämpeln" som TAG ändå har.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Min dom: Ett snedsteg som kommer sänka märkets status ännu mer..
De flesta kända lyxigare swiss made märkena har höjt sina priser med cirka 10%. TAG sänker sina priser med 9,3%. Det säger väl allt egentligen. Tror TAG kommer leva kvar länge som märke men de kommer inte klättra uppåt på statusstegen och då är de ändå rätt lågt idag på den stegen.
 

Frosse

Cartier
Vad skulle det vara då? Klingar det så mycket lyxigare med IOS?

Tveksam om klockan kommer bli lyxig oavsett, dyr troligtvis men inte lyxig...
iOS är så klart inte ett alternativ men skulle man jämföra iOS och Android med urverk hade jag likställt Android med ett billigt Kvartsverk och iOS med ett in-house från Rolex ;)
 

Konsul

Cartier
Vilka fördomar mot TAGHeuer i detta forum. Jag har börjat utveckla rena modersinstinkter i förhållande till detta tyska märke. DO-anmälan nästa...?!
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Äsch han har ju rätt om man ser till pris och serviceintervall. [emoji6]


Njae, jag skulle nog se det som IOS = parfymquartzare, fungerar utan några större problem och inget servicebehov, ett rätt tråkigt val.

Android = ETA-automat, lite roligare än quartzverket och beroende på vilket företag som har modifierat ETA´n så kan det det skilja ganska rejält vad du får. Kräver också regelbunden service och kunskap av användaren för att fungera som det ska.

Varken Android eller IOS är väl tycker jag att räkna som lyxprodukter, mer verktyg eller underhållsmaskiner, som beroende på behov och förväntningar hos användaren lämpar sig olika väl till olika personer.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Njae, jag skulle nog se det som IOS = parfymquartzare, fungerar utan några större problem och inget servicebehov, ett rätt tråkigt val.

Android = ETA-automat, lite roligare än quartzverket och beroende på vilket företag som har modifierat ETA´n så kan det det skilja ganska rejält vad du får. Kräver också regelbunden service och kunskap av användaren för att fungera som det ska.

Varken Android eller IOS är väl tycker jag att räkna som lyxprodukter, mer verktyg eller underhållsmaskiner, som beroende på behov och förväntningar hos användaren lämpar sig olika väl till olika personer.


Okej då!
Kan ju inte påstå att jag funderade så mycket på de olika OS´en innan jag skrev det där.
Jag gillar Android! Gott så! :)
 

par

Patek
2-Faktor
Jag tror alla ni har fel. Det här låter jäkligt knäppt och konstigt men jag tror faktiskt Jcb vet vad han gör
 
Topp