• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

TAG Heuer smartwatch på G

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Jag känner väl inte att jag kommer att köpa denna. Men utvecklingen kommer nog att fortsätta bade när det gäller design och function. Vem vet, kanske något liknande Halda, dvs med moduler, skulle kunna vara ngt? Heuer pratar ju om en mekanisk också men jag greppade inte riktigt hur det skulle fungera.

url
Du kan bygga om din Heuer Connected till en mekanisk för $1500 till (suck...).
 

DrDre

Patek
Du kan bygga om din Heuer Connected till en mekanisk för $1500 till (suck...).

Det känns ju som en lite udda väg att gå. Först köpa en smart watch och sedan konvertera den till en vanlig. Däremot om man fick två moduler som Halda och som går att byta själv (och smidigt hemme), det hade nog kunna attrahera en del. Å andra sidan, det man sparer med modullösningen är ju egentligen att man får två klockor men bara ett armband. Men det är ju lite fräckt i alla fall.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Det känns ju som en lite udda väg att gå. Först köpa en smart watch och sedan konvertera den till en vanlig. Däremot om man fick två moduler som Halda och som går att byta själv (och smidigt hemme), det hade nog kunna attrahera en del. Å andra sidan, det man sparer med modullösningen är ju egentligen att man får två klockor men bara ett armband. Men det är ju lite fräckt i alla fall.
Även om jag inte tycker att det är en särskilt bra lösning det heller så är det ju iaf. bättre än att först slå på stora trumman för en smart watch, sedan i nästan andetag säga att man kan bygga om den till en mekanisk klocka.
Och det fanns ingen skämskudde som var stor nog när Biver började prata om "världens minsta dator"... Biver är en levande legend i klockvärlden, men borde låtit bli smart watch-världen då han är helt uppenbart inte kan någonting om den, tekniken och produkterna.

Som Kevin Rose sa, är det superviktigt för någon att det står TAG Heuer på sin smart watch ska man köpa den, annars inte.
 

dakl

Breitling
Skeptisk. Jag förstår inte tanken att försöka få "klockan" att försöka efterlikna en mekanisk klocka. Än mindre en välkänd modell.
Nej, den är för stor, ful (finishen! :confused:), platt display (verkligen motsatsen till tredimensionell - snett från sidan ser displayen påklistrad ut som ett klistermärke.

"Swiss engineered" (=Made in China) :bored:

image.jpeg

Carreran är ju underbart vacker men det där andra åbäket... huvaligen. Jag förstår inte varför smartwatches försöker efterlikna vanliga klockor. De är något fundamentalt annorlunda och bör designas därefter.
 

Platinum

Cartier
För dyr och halvdumt att Tag ger sig in i leken, men snygg är den och jag skulle vilja ha den. Android Wear är ju ett stort plus, men som sagt, för dyr och känns som ett misslyckande.
 

Wisslan

Breitling
ser att tråden dött lite. har grejjat mig en connected (eftersom den aldrig kommer till sverige) och efter några dagar så måste jag säga att jag trivs med den. det är ingen mekanisk klocka men jävlar den andas kvalitet, och den fungerar kanon med ios om någon är intresserad. :)
jag kör den från 6 på morgonen med ständiga notiser under dagen och har den på hela dagen fram till kl 24:00 och då har jag ca 10% batteri kvar. det är ganska okej ändå kan jag tycka. mjukvaran uppdateras på natten och det kommer nytt helatiden.
 

Jimpa

Panerai
ser att tråden dött lite. har grejjat mig en connected (eftersom den aldrig kommer till sverige) och efter några dagar så måste jag säga att jag trivs med den. det är ingen mekanisk klocka men jävlar den andas kvalitet, och den fungerar kanon med ios om någon är intresserad. :)
jag kör den från 6 på morgonen med ständiga notiser under dagen och har den på hela dagen fram till kl 24:00 och då har jag ca 10% batteri kvar. det är ganska okej ändå kan jag tycka. mjukvaran uppdateras på natten och det kommer nytt helatiden.
Wristshot!:p
 

KenKun

Patek
2-Faktor
ser att tråden dött lite. har grejjat mig en connected (eftersom den aldrig kommer till sverige) och efter några dagar så måste jag säga att jag trivs med den. det är ingen mekanisk klocka men jävlar den andas kvalitet, och den fungerar kanon med ios om någon är intresserad. :)
jag kör den från 6 på morgonen med ständiga notiser under dagen och har den på hela dagen fram till kl 24:00 och då har jag ca 10% batteri kvar. det är ganska okej ändå kan jag tycka. mjukvaran uppdateras på natten och det kommer nytt helatiden.
Bättre än Apple Watch?
 

kruger

Breitling
Får nog ändå säga att den är snygg för att vara en smärtklocka. är det värt att prova den för de 12 000:- den går loss på?
undrar om den går att sälja lätt igen sen..
 

Wisslan

Breitling
klockan är grym håller batteriet 24 h men jag laddar min varje kväll när jag går och sover. tanken med klockan är att det ska vara ett utbytesprogram om 2 år! man lägger en slant så Heuer gör den till en mekanisk klocka. (limited)
bilden är på läderarmbandet jag köpte igår.
 

Bilagor

  • IMG_0905 4.JPG
    IMG_0905 4.JPG
    126.5 KB · Visningar: 40
Topp