• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tag Heuer-time

Kompassen

Silver
2-Faktor
Tjena KS!
Nu i dagarna hade jag tänkt kliva ett steg upp bland mina klockor. Har idag Seiko Padi och en vintage omega från 69.
Jag har riktat in mig på Tag Heuer och har sett en del trevliga på köp och sälj!
Har ni något tips på Tag Heuer eller bara säljer en Tag Heuer just nu så skriv gärna!
Trevlig fortsättning på veckan!

Tjena KS!
Nu i dagarna hade jag tänkt kliva ett steg upp bland mina klockor. Har idag Seiko Padi och en vintage omega från 69.
Jag har riktat in mig på Tag Heuer och har sett en del trevliga på köp och sälj!
Har ni något tips på Tag Heuer eller bara säljer en Tag Heuer just nu så skriv gärna!
Trevlig fortsättning på veckan!
Lägg in en annons i köpes-delen istället.

Kolla in Aquaracer.
TAG-Heuer-Aquaracer-Calibre-5-300m-Ceramic-2-1.jpg

Du kan få köpa min classic 2000 Professional för det passande priset 2000kr. Behöver service dock. Subsecond funkar ej och behöver batteribyte. Fick höra på forumet att värde ligger runt 5000. Orkar dock inte serva

Först och främst, välkommen till TAG Heuer träsket! Det är fantastiskt fina klockor men som tyvärr får alldeles för lite uppskattning här på forumet.
Det är svårt att säga något särskilt eftersom du inte skriver någon prisklass, men Aquaracer känns rent spontant som rätt given. Om du vill lägga till ytterliggare lite kan du få en Monaco, som är en väldigt cool klocka med mycket historia bakom.

Vill du gå ytterliggare upp i stegen finns Heritage-serien som är THs återutgivna modeller. Personligen bär jag den nya Autavian dagligen och det är en fantastiskt trevlig klocka!

Hojta bara till om du vill ha hjälp med något!

IMG_0379.jpg

Först och främst, välkommen till TAG Heuer träsket! Det är fantastiskt fina klockor men som tyvärr får alldeles för lite uppskattning här på forumet.
Det är svårt att säga något särskilt eftersom du inte skriver någon prisklass, men Aquaracer känns rent spontant som rätt given. Om du vill lägga till ytterliggare lite kan du få en Monaco, som är en väldigt cool klocka med mycket historia bakom.

Vill du gå ytterliggare upp i stegen finns Heritage-serien som är THs återutgivna modeller. Personligen bär jag den nya Autavian dagligen och det är en fantastiskt trevlig klocka!

Hojta bara till om du vill ha hjälp med något!

IMG_0379.jpg
Tack för din input och ditt trevliga bemötande!
Din ser riktigt bra ut men inte riktigt den prisklassen. Vänder mig mot Aquaracer tänker jag!

Hur är kvalitetskänsla och urverk på aquaracer cal 5? Har varit sugen på en men känner mig osäker på känslan i dem.
Jag har inte testat någon cal 5 klocka på ett par månader, men jag upplevde kvalitén som hygglig i förhållande till priset. Urverket är ett ETA 2824-2 / Selita SW200, vilka båda tvåär kända för att vara riktiga "traktorer" som bara tickar på utan konstigheter. Fördelen med det verket är väl också att det kan servas av de flesta urmakare om man känner för att vara dumsnål och inte lämna den till AD.

Har haft min aquaracer kronograf i, på dagen faktiskt, 13 år. Det som får klockan att se ut som just 13 år är boett och länk, dings och hairlines, allt under safirglaset ser nytt ut. Har servat den två gånger på dessa år, går fantastiskt bra.
Happy hunting

Jag har inte testat någon cal 5 klocka på ett par månader, men jag upplevde kvalitén som hygglig i förhållande till priset. Urverket är ett ETA 2824-2 / Selita SW200, vilka båda tvåär kända för att vara riktiga "traktorer" som bara tickar på utan konstigheter. Fördelen med det verket är väl också att det kan servas av de flesta urmakare om man känner för att vara dumsnål och inte lämna den till AD.
Tack så mycket för input. :)

Tillbaka
Topp