• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tag Huer Monaco

Jörgen N

Omega
Är sugen på en Tag Huer Monaco.
Ni som har eller haft vad gillar ni klockan? Ris eller ros specificera gärna.

Tycker det är en trevlig klocka men har aldrig burit en.
Föredrar den Blå Steve McQueen modellen
Prisvärd?

Monaco_zps773cc5cd.jpg
 

Jonaz

Rolex
Love mine. Känns lagom stor och bekväm trots sina blygsamma 38mm
Jag växlar mellan gummi och krokodil beroende på kläder, passar på båda.
Får ofta komplimanger när jag bör den av O-nördar. Passar både till kavaj och jeans. Billig om du köper begagnad, andrahandsvärdet är nämligen kasst. Köpte min för 37K, beg under 20K

Min är en keeper. Så ni vet ;)


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Inskaffade nyligen en Monaco efter att under massor av år varit sugen. Men aldrig slagit till. Det är något speciellt med rektangulära/kvadratiska klockor. För mig har ljus tavla lockat. Köpte en med pärlemo-tavla. Svårt att få med på bild.
Monacon är klart prisvärd sina runt 15k som man betalar i använt skick. Köp och prova!
/ j
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1360302557.671171.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360302557.671171.jpg
    38.7 KB · Visningar: 198
  • ImageUploadedByTapatalk1360302590.551237.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1360302590.551237.jpg
    47.3 KB · Visningar: 183

Ricrob

Patek
jabla skrev:
JakobZ skrev:
Fråga Ricrob, han har två! :mrgreen:
Den ena var väl til brorsan :)

Japp, jag och brorsan har varsin!

Jag har haft min Monaco CW2113-0 i snart 2 år och jag är jättenöjd! Det är en speciell klocka som sticker ut rejält från mängden, storleken är perfekt för att vara både dressad och sportig och den är både relativt tunn och lätt för att sitta bra armen. Utseendet är oklanderligt och det blir lätt alldeles för mycket stirrande in i den blå tavlan men på den punkten är det ju bara att själv beskåda och bedöma! ;)

Lite snabba mas y menos då;

Mas:
-Utseendet
-Utseendet
-Utseendet
-Billig att serva/laga, då calibern bygger på ETA2894-2
-Behövs sällan servas/lagas, då calibern bygger på ETA2894-2
-Sitter skönt på armen förutom en detalj, se menos
-Prisvärd (?)
-Historien, visst att det är en hommage på Cal12 men ändå, Steve McQueen 4 president!

Menos:
-Utstickande plastglas
-Tråkigt verk men å andra sidan stabilt och dessutom är syns det ju inte
-Dum placering/design av kronan, som lätt tar i och skär i handens ovansida
-Tunn boett och plastglas gör den ngt högljudd
-Taskig WR

Cal 16 är ju såklart ett alternativ om man vill ha en sportigare klocka med safir och bättre WR men den har liksom inte känslan imho..

Till sist tycker jag personligen inte att den funkar på länk. Det finns många sportklockor som gör sig bra på länk men det här är inte en av dem.. Dessutom är inte länken den vackraste på marknaden.

Lite bilder;





Jag älskar den hursom och hade inga problem att styra in brorsan på en likadan och nu är han lika nöjd som jag!


Just det! I många år var det den vita med brunt croco som hägrade men sedan välte jag över på den blå och det ångrar jag inte en sekund, även om den vita är mycket vacker!

Lycka till och finns du i Sthlm, så är det bara dra iväg ett pm, så kan du kika på min. Leben's svarta är galet prisvärd btw..
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    297.2 KB · Visningar: 168
  • image.jpg
    image.jpg
    511 KB · Visningar: 183
  • image.jpg
    image.jpg
    333.5 KB · Visningar: 163
  • image.jpg
    image.jpg
    370.7 KB · Visningar: 161
Topp