• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tagit min paketöppningsoskuld!

Ny på forumet och har letat länge efter min första riktiga klocka.

Från att spanat på en 1957 Broad Arrow, till en Planet Ocean 8500 så bestämde jag mig för att jaga en 2254.50, vilket jag visste var tufft. Denna model är perfekt i många meningar. Det ligger bra på handleden, väger alldeles lagom, och har en lagom höjd för en vardagsklocka. Jag visste inte om jag skulle gilla vågmönstret, men mönstret är just det som gör klockan fantastisk!

Jag har fått mycket hjälp av forumets Undersköterska. Han har verkligen ställt upp och kollat bilder, och svarat på frågor om service, urverk etc. Så jag tillägnar mitt första klockköp till honom. Tack Kalle!

2dw29c.jpg


o5njq0.jpg


2qvxfz9.jpg
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Grattis till klockan! Vill bara hålla med angåend undersköterskan. Ovärdelig hjälp och oändlig kunskap i ämnet Omega,hatten av! :D
 
V

Viggen

Guest
Grattis! Omegor är riktigt schyssta klockor, ser fram emot den dagen då jag själv får packa upp en. :)
 

Fifflio

Panerai
2-Faktor
Grattis till en riktigt grym klocka:)! Håller med tidigare inlägg om att detta är den snyggaste omega modellen som tillverkats. Den har det mesta, stil, klass, sport, tuff! Bra val!
 
Tackar för gratulationerna! Sitter framför tv-n och kan knappt fokusera på det jag ser, måste hela tiden kolla vad klocka är :p

Svärdvisarna get ett härligt "bett" i urtavlan och vågorna bidrar med en liten flärd...

Sen att man fick kämpa för att hitta en fin begagnad gör det hela ännu skönare.

// Lycklig!
 

Gavve

Greven
2-Faktor
Enda klockan som jag ägt och saknar... mer för varje dag. Trots att jag störde mig på att kronan skavde på handryggen :D
Stort grattis!
 
Rber skrev:
Grattis! Vart hittade du den tillslut, utomlands via Chrono?

Privatperson på WatchYouSeek från Uk, killen hade en bra historik på forumet, samt ca 300 goda omdömen på eBay. Kändes som om man fick leta denna klocka från privatpersoner, många företag t.ex. på eBay tog lite väl mycket betalt. Jag gick helt enkelt efter mantrat "köp säljaren" och det fungerade. Killen svarade snabbt på mail och skickade detaljerade bilder. Det bästa var givetvis att han hade skrivit många trådar om klockan på WatchYouSeek vilket hjälpte mycket.

//Norrland
 
Topp