• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

''Talking watches'' haussar militärklockor?

Marckus

Panerai
En tanke som slog mig när jag tittade på talking watches med timezone-mannen...

Kan man förvänta sig en liknande korrelation mellan ''tipset'' ang. militärklockor som när universal-kronograferna haussades tack vare Goldberger?

Det är ju en jäkligt intressant nisch inom klocksamlande, men är det inte dags för militärklockor att bli än mer populärt? Det ger en hel del känsla och historia för pengen minst sagt...

Vad tror ni? Fis i rymden, eller påverkar det här svenska klocksvängen, ebaypriser osv osv....Fler borde ju få upp ögonen för militärur i vilket fall och det vore kul att stöta på lite rariteter och provenienspräglade klockor på forumet och gtger

För att inspirera saxar jag några få bilder från en gammal bildserie hodinkee hade för ett drygt år sedan
https://www.hodinkee.com/articles/whats-selling-where-three-great-vintage-chronographs-under-10000
_img.png

_img.jpg

Eterna_3_WSW.jpg





(Menar givetvis inte att du är en strömsimmande fisk @virrooo ;) )
 

Taxman

Rolex
2-Faktor
En tanke som slog mig när jag tittade på talking watches med timezone-mannen...

Kan man förvänta sig en liknande korrelation mellan ''tipset'' ang. militärklockor som när universal-kronograferna haussades tack vare Goldberger?

Det är ju en jäkligt intressant nisch inom klocksamlande, men är det inte dags för militärklockor att bli än mer populärt? Det ger en hel del känsla och historia för pengen minst sagt...

Vad tror ni? Fis i rymden, eller påverkar det här svenska klocksvängen, ebaypriser osv osv....Fler borde ju få upp ögonen för militärur i vilket fall och det vore kul att stöta på lite rariteter och provenienspräglade klockor på forumet och gtger

För att inspirera saxar jag några få bilder från en gammal bildserie hodinkee hade för ett drygt år sedan
https://www.hodinkee.com/articles/whats-selling-where-three-great-vintage-chronographs-under-10000
_img.png

_img.jpg

Eterna_3_WSW.jpg





(Menar givetvis inte att du är en strömsimmande fisk @virrooo ;) )

Intressant, jag tänkte samma tanke när jag såg klippet. Viss påverkan kan det kanske ha men jag tänker att det trots allt finns ganska gott om dessa klockor. Därför tror jag nog att ett allmänt ökat klockintresse driver priset mer än inslaget.
 
Topp