• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Talking watches med Rene Beyer

Vilket avsnitt, jag kan inte komma på tillräckligt med superlativ för att beskriva den samlingen just nu.

Verkligen ett av de bättre avsnitten på länge, kul att se.
Många fantastiska klockor som man givetvis hade uppskattat stort att ha, men sjukt nog så blev jag väldigt intresserad av Mondaineklockan. Har en egen variant men den tickar på som vanligt minut efter minut, hade gärna fått tag på en som stannar upp varje minut få att fram den känsla som tågstationsklockorna ger.

Roligt att både herr Beyer och JVB valde Oysterquartz som sina första ”egna” klockor. Det måste ha varit en väldigt spännande tid för en ung schweizare. Fantastiskt fint avsnitt, jag älskar hans tanke om att det måste finnas profit men att själen också måste finnas där. Vackert, speciellt från en man vars familj försörjt sig på att kränga klockor och smycken så länge som Beyers har. Det där museet måste besökas i närtid, kanske i samband med något inköp :).

Tack, Beyer har varit omgiven av de finaste uren hela sitt liv och fortfarande brinner för klockor på ett imponerande sätt.

Ramlade över avsnittet igårkväll, mycket intressant och kul att se att de gjort ett museum av samlingen!

Helt underbart, blev nästan lite rörd. Vilken genuin kärlek till klockor, hoppas jag får chansen att besöka museet någon gång!

Tillbaka
Topp