• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Talking Watches With Ahmed Rahman

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
5.jpg

https://www.hodinkee.com/articles/with-ahmed-rahman

Fantastisk samling:heart:
 
Senast ändrad:

Krabbeluring

Cartier
Tungt √

Kul att de kör vidare med Talking Watches även i UK!

Ingen som är sugen på att höra av sig till Hodinkee och dra igång en svensk variant? :)
 

Krabbeluring

Cartier
Stökigt fet samling men kände ingen direkt koppling klockorna sinsemellan....

Kände lite detsamma. Kändes som en blandning av allsköns dyra klockor bara från en rad olika märken. Inget fel med det såklart, men lite "tråkigt" om ni förstår hur jag menar.

Lite som att köpa 3st riktigt gamla whiskies från tre helt olika märken - bara för att man kan.

Fattas bara en Seiko skx :D

Alla riktigt tunga kör terroristklockan Casio F-91W.

Hans Richard Mille funkar säkert att gå genom flygplanskontrollen med - Casion ger dig en extra "random" prostataundersökning ;)
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Kan skriva under på att arbetet JLCs urmakare och konstnärer gör är helt fantastiskt. Var bokstavligen tappa-hakan-känsla när jag var i deras fabrik och först fick titta på en zoomad storbildsskärm när en gammal man målade en häst i färg på baksidan av en Reverso för att därefter se hur liten klockan var och hur stort detaljarbetet var...

Kul avsnitt! Härligt uttal på märkena av programledaren :D
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jo, den var fin och Ahmed verkar vara en trevlig kille. Dock så tycker jag också att det var en spretig samling, för många kronografer.
Jag älskar kronografer, men det finns gränser.
Jag skulle behålla Patek 5970, Reverson och Aquanauten. Resten är upprepningar. Men det är vad jag tycker. Gillar serien dock.
 
Topp