• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Talking Watches with Aziz Ansari 01/10-18

Zandibar

Cartier
En riktigt härlig ståuppkomiker och skådis, Aziz Ansari. Han har medverkat i en av mina favoritserier, Parks and recreation. Bland de roligaste kändisarna. Denna gång är han med i Talking Watches och han kör sin egna stil och svär lite då och då. Skön klocksmak och skön kille. Vad tycker ni?

 

VOES

Omega
Kul avsnitt som vanligt! Tycker däremot det är lite roligare när antalet klockor är fler, finns väl inte så mycket att säga om en 1016 på Hodinkee som inte redan är sagt o_O
 

Zandibar

Cartier
Kan vara intressant ibland, men oftast känns alla på hodinkee mest bajsnödiga hela tiden. Dessutom har dom (nästan) alltid med folk som bara samlar på vintage rolex. Detta avsnitt kändes mest som en repris av alla andra typ.
Förstår dig helt. Tyckte det här avsnittet var väldigt roligt, förmodligen för att jag gillar Ansari som komiker. =)
 

ZQT

The Banker
2-Faktor
Vad är det för band?
Capture.JPG
 

VicField

Breitling
Som stort fan av både Talking Watches och Master of None vart detta inslag en instant-clicker! Roligt att höra mer om hans syn på klockor. Älskar Rolex-kronografen som rockas i säsong två av MoN i Italien... Molto bello!
Master-of-None-The-Thief-Season-2-Episode-1-Recap-2.png
 

Ako

Rolex
2-Faktor
Jag gillar hans klockor , men lite få o lite förutsägbart kanske .
Som en parantes :
IMG_2164.PNG
 
Senast ändrad:

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Jag tyckte det var ett trevligt avsnitt, en mer blygsam samling som
inbjöd till en intressant konversation. Jag tycker ägarens relation till sina klockor ofta är mer intressant än själva samlingen. Har svårt att tro att t.ex Pras har en intressant story bakom varje klocka. Det blir inte lika kul att lyssna på nån som köper lyxur i bulk.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Det var väl ett trevligt avsnitt. Men det var väl i ärlighetens namn inte så roliga klockor han hade. Trist att det dessutom bara var tre klockor, när två var typ helt ointressanta.
 
Topp