Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Kika på köp/sälj avdelningen.Snygg! Ingen du känner som har några liggandes hemma som vill sälja?
Jag är fortsatt aspirant på den där.
Chronometre klassad Movado med blånerade visare är den enda vintage tank som finns hos mig.
Tycker det passar bra med sekundvisare även om det inte blir lika cleant som utan.
Tar den.Tank är ett måste! Här är min favvo i samlingen:
sjukt bra...Tank är ett måste! Här är min favvo i samlingen:
Du är inte bortglömdJag är fortsatt aspirant på den där.
Till ämnet; begreppet tank är ganska brett, kolla i tråden som länkats tidigare och få fram nåt grepp om vad set faktiskt är du söker. Jag har och har haft ett antal, letar ständigt efter nya.
Edit; @Moffan säljer min gamla 9-laratstank till ett fantastiskt pris på K&S
Chronometre klassad Movado med blånerade visare är den enda vintage tank som finns hos mig.
Tycker det passar bra med sekundvisare även om det inte blir lika cleant som utan.
Du är inte bortglömd
Nu är du fel på det, den hör helt klart hemma i min låda.
Varsågod! Det är bara att plundra min grav när dagen kommer!Tar den.
Man tackar! Håller med!sjukt bra...
Vad går en sådan lös på? Ifall att det går att fina någon med sådan patina? Tror jag inte förstått ordet patina innan jag såg den där jävel .. allt går så jäkla bra ihop...Varsågod! Det är bara att plundra min grav när dagen kommer!
Man tackar! Håller med!
Osäker, men räkna med att få betala en bra bit mer än vad jag gav för min. Fick min för löjliga 7.400 på tratten. Ligger några ute på Chrono24 för ca 40-70.000, men skulle tro att det är rena fantasipriser. Hittar inte heller några sålda på ebay.Vad går en sådan lös på? Ifall att det går att fina någon med sådan patina? Tror jag inte förstått ordet patina innan jag såg den där jävel .. allt går så jäkla bra ihop...
Vad går en sådan lös på? Ifall att det går att fina någon med sådan patina? Tror jag inte förstått ordet patina innan jag såg den där jävel .. allt går så jäkla bra ihop...
Ville ha den där, men bakboetten var ju en big turn off.
I det skicket är det inget annat än gammalt skräpVille ha den där, men bakboetten var ju en big turn off.
Hade den varit i bättre skick så hade den kanske gått för omkring 20, eller vad tror ni? Just den där är enligt mig lite småtrist utöver skicket, dock. JLC utan Reverso på tavlan och centumsekund. Visst, centrumsekunden gör den kanske kul i sig, men jag föredrar utan sekundvisare.Ville ha den där, men bakboetten var ju en big turn off.
Oj, såg inte att den saknade boettlocket. Charmig annars.Ville ha den där, men bakboetten var ju en big turn off.
Såg den, men som du nämnt nu så är boett locket en miss tyvärr.
Pratar du Tavannes Reverso eller JLC Reverso? Tror ingen säljer sin JLC Reverso för 15-20k. Inte jag i alla fall. Tror att 15-20 är lågt för en Tavannes också.Osäker, men räkna med att få betala en bra bit mer än vad jag gav för min. Fick min för löjliga 7.400 på tratten. Ligger några ute på Chrono24 för ca 40-70.000, men skulle tro att det är rena fantasipriser. Hittar inte heller några sålda på ebay.
Omkring 15-20 kanske är rimligt, ifall jag skulle gissa? @Aurum eller @Rozzy kanske har bättre koll på prisbild.
Hade den varit i bättre skick så hade den kanske gått för omkring 20, eller vad tror ni? Just den där är enligt mig lite småtrist utöver skicket, dock. JLC utan Reverso på tavlan och centumsekund. Visst, centrumsekunden gör den kanske kul i sig, men jag föredrar utan sekundvisare.
nä, 40-50 gissar jag för en 30-40-talare, utan att va nån expert iofs...Pratar du Tavannes Reverso eller JLC Reverso? Tror ingen säljer sin JLC Reverso för 15-20k. Inte jag i alla fall. Tror att 15-20 är lågt för en Tavannes också.