• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar att köpa DD

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
DD är en modell som får mig att somna. Otroligt fin på andra men för egen del säger jag bara snark. Nu är goda råd dyra då jag inte vet vad jag ska hitta på härnäst. Minns att jag blev otroligt impad av en annan medlems DD med samma tavla fast i gulguld. För mig är det den i rosé som hägrar och närmare bestäm denna.


daydate36-rg-fb-pres-choco-dr-dial.jpg


Vad tycker ni andra? Tror nog denna är något man får gifta sig med då den är lite annorlunda och svårsåld så det måste bli rätt.

Slät ring eller räfflad? President eller oyster? Fyll gärna på med era åsikter.

Tack på förhand!
 

jarrebarre99

Patek
2-Faktor
DD är en modell som får mig att somna. Otroligt fin på andra men för egen del säger jag bara snark. Nu är goda råd dyra då jag inte vet vad jag ska hitta på härnäst. Minns att jag blev otroligt impad av en annan medlems DD med samma tavla fast i gulguld. För mig är det den i rosé som hägrar och närmare bestäm denna.


daydate36-rg-fb-pres-choco-dr-dial.jpg


Vad tycker ni andra? Tror nog denna är något man får gifta sig med då den är lite annorlunda och svårsåld så det måste bli rätt.

Slät ring eller räfflad? President eller oyster? Fyll gärna på med era åsikter.

Tack på förhand!

Klart du skall ha en DD @Guskleto
Så jävla grym i rosé med räfflad bezel och presidentlänk.
KBK!;)
 

Snigel

Cartier
2-Faktor
Personligen diggar jag DD på oyster, riktigt snyggt med hidden clasp. Isf i kombination med slät ring.

Räfflad ring --> president.


Nu var gulguld/rosé ett kriterie, men varför inte en 118209 på oyster? Grym sleeper
image.jpeg
 

Nygren

Audemars
2-Faktor
Har lite svårt för tavlans färg i kombinationen med rosé. Åtminstone på bild. Med det sagt - räfflad ring och president. Blir en härlig kombo!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vilken tänker du på?
Beror väl på vilken dd du väljer. Dd 40 har väl en med endast baguetter? Kanske vulgärt dyr iofs. Tycker dock den är smakfullare i mindre storlek, mindre "snabb kille" som flashar på insta... Modell beror då på handledsstorlek så klart. Sedan än de nya ändlänkarna ingen favvo, men ingen dealbreaker heller.
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Köper du klockan för din egen skull eller för någon annans? Jag hoppas och tror att svaret är det förstnämnda.
Således - om du bortser från att en DD "ska" vara ditten eller dattan - vad tycker du är snyggast på din arm? Med tanke på att du kommer från ett gäng 40mm och större-bärande 39 mm tror jag svaret blir rätt givet..

För egen del och jag försöker ta mig fram i den djungel det är. Har aldrig fått tillfälle att syna DD 40 något djupare och därav intresset av andras åsikter.
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Tycker också den är feminin :) Behöver vara något mer rejält.. En AP i rose eller panna i rose kanske ;) annars dd platinum 41mm med isblå tavla GODNATT:D
 
Topp