• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar inför nästa köp. Quartzfest!

Vilken quartzare är hetast?

  • Cartier Tank Solo

    Röster: 28 35.9%
  • Cartier Ronde

    Röster: 5 6.4%
  • Omega Constellation

    Röster: 5 6.4%
  • Rolex Oysterquartz

    Röster: 40 51.3%

  • Totala väljare
    78

BadkarsPiraten

Vacheron
Reverso är skitfin! Älskar Reverso Duo med vit/svart tavelkombination. om man skulle hitta ett bra beggat ex, vad skulle det landa på tro? Inte Duo då, utan den med en sida.
Jag hade gissat på att den hamnar över alternativen ovan..?


Jadu, en ny Duo är väl en 45k?
Så en vanlig Reverso begagnad bör väl vara runt 20 tusen? Ungefär som en Oysterquartz.
 
Kollade snabbt lite gamla annonser på k&s och det stämmer nog rätt så bra...
Fan, ytterligare försvårande omständigheter mao... :)
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Tycker OQ är snyggast av de du listar för att svara på pollen. Men eftersom du ska ha den vid dressare blir svaret Tank.
 

Knight

Cartier
Formspråket på boett, länk och tavla på OQ blåser de andra ur vattnet... Ger inte mycket för den traditionella bilden av en dressare... OQ vinner.
 

BCKSTRM

Rolex
OQ!
Letar själv en men det är svårt som fan att hitta en opolerad och fin som inte kostar satan... Dessutom ska du tänka på att många menar att den är dyr/svår att serva. Vet inte hur sant det är men den verkar inte vara så underhållsfri som man tänker att quartsare är.
 
OQ!
Letar själv en men det är svårt som fan att hitta en opolerad och fin som inte kostar satan... Dessutom ska du tänka på att många menar att den är dyr/svår att serva. Vet inte hur sant det är men den verkar inte vara så underhållsfri som man tänker att quartsare är.
Tror som sagt att OQ är borträknad pga höjden. Om sedan servicen är dyr så är det ytterligare en orsak till att avstå i det här fallet.
Måste i vilket fall som helst testa lite modeller innan jag bestämmer mig.
 

gurta_g

Cartier
du söker dress klocka, du äger en dj. Svaret är enkelt, gå på Tanken! En klocka som är svårslagen till kostym vid lite finare tillfällen:)
 

aljung

Panerai
2-Faktor
Av de alternativ du radat upp skulle jag helt klart välja tanken. OQ är alldeles för toolig (konstigt ord) för att vara en dressklocka. Skulle själv, som flera andra också nämnt, kolla på en reverso annars.

Lycka till med jakten!
 
En reverso kanske skulle funka som en kompromiss mellan tank och OQ.. Jag tycker fortfarande reverso är lite för sportig för att vara dress, men klart bättre än OQ...
Finns det reversomodeller med quartzverk?
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Tycker OQ är cool, men när det gäller moderna kvartsklockor finns det inget som slår GS, så enkelt är det. De har ju dock inte multifunktionsklockor om man nu vill ha det.
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
Min röstar hamnar på Quartz-tanken :) Ibland funderar jag på om jag kanske skulle tagit den ist för Solo XL som jag har i dagsläget. Tveksamt om jag hade kommit lika bra överens med quartz dock (vet inte varför jag hyser agg mot det egentligen :p det bara inte lockar mig).

Tank XL kräver sin handled och bärare... här är min:
pansar.jpg


Jag skulle säga att XL är off limits om man inte har närmare 19cm handled eller över :p som storleksjämförelse så är här en bild med en 44 mm 1950-panerai på samma handled
IMG_20141018_123100.jpg
 
Min röstar hamnar på Quartz-tanken :) Ibland funderar jag på om jag kanske skulle tagit den ist för Solo XL som jag har i dagsläget. Tveksamt om jag hade kommit lika bra överens med quartz dock (vet inte varför jag hyser agg mot det egentligen :p det bara inte lockar mig).

Tank XL kräver sin handled och bärare... här är min:
pansar.jpg


Jag skulle säga att XL är off limits om man inte har närmare 19cm handled eller över :p som storleksjämförelse så är här en bild med en 44 mm 1950-panerai på samma handled
IMG_20141018_123100.jpg
Bra information! Tackar!! :)

Tycker OQ är cool, men när det gäller moderna kvartsklockor finns det inget som slår GS, så enkelt är det. De har ju dock inte multifunktionsklockor om man nu vill ha det.
Finns det en motsvarighet till t ex Tanken i seikos modellprogram?
Eller ska man kanske kasta alla tidigare tankar åt sidan och köra på en SARB cocktail time!? :woot:
image.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Topp