• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om denna klockan?

SSL

Audemars
Mer värd pengarna än Bravur Watches (annat svenskt), enligt klockvetare.

Gillar du klockan så kör, säger jag. Tittat en del själv på Corniche, som jag nämt i andra trådar här, men tyvärr faller dom på romerska siffrorna som jag inte gillar. Men hade jag gillat det på handledsur så hade jag kört för längesen. Svenskt är alltid trevligt.

Lycka till med köpet.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Hej.

Jag går i köptankar på en - http://cornichewatches.com/shop/the-mistral-40/

Har ni här på forumet någon erfarenhet/meningar/åsikter etc. Om just denna klockan?

Är den värd sina pengar?

Hittar följande när jag Googlar:

Model name: Corniche Mistral 40
Case width: 40.00 mm
Dial: Porcelain with hand-painted roman numerals
Case materia: Rose gold plated stainless steel
Glass: Sapphire glass
Strap: Genuine leather with large square scale crocodile pattern with hand stitched thread
Movement: Miyota Quartz
Clasp: Butterfly-style, plated in rose gold

Inget jag personligen lagt pengar på!
Ta och kolla Seiko istället så tror jag du får en mycket bättre klocka till liknande (eller kanske lite mer) pengar!
Lycka till !
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Jag är väldigt skeptisk till dessa "limiterade" klockor. Känns mycket postorderkatalog i mina ögon.
Klockan har dock en tilltalande design.
Det har tidigare diskuterats om dessa klockmärket med namn som ska låta dyrt.

Med det sagt så tycker jag ändå att du ska köpa om du är sugen, inte jättemycket pengar att spela med.
/j
 
  • Like
Reactions: par
Fredrique Constant kanske har något som faller i smaken? Ska du ha mekaniskt urverk gissar jag på att hamnar kring 5000 strecket för någon av deras varianter.
Risig bild, men ett exempel
Untitled-82.jpg
 

Jaggis

Who dares wins!
2-Faktor
Inte helt ful. Men det verkar inte vara någon vidare kvalitet. Miyota quartz i en klocka med den looken känns riktigt synd tycker jag. Inte mycket som krävs för att att den kunnat bli riktigt bra.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Klart man kan tycka att den är överprisad, men jämfört med alla modeklockor är den nog bra bang for buck. Dessutom har de tagit bort sekundvisaren så folk slipper störa sig på att det är kvartsare. Pläterat guld tycker jag är rätt töntigt, men annars var de snygga. Det finns massvis med andra klockor som är mer överprisade, så gillar du den så kör!
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hej.

Jag går i köptankar på en - http://cornichewatches.com/shop/the-mistral-40/

Har ni här på forumet någon erfarenhet/meningar/åsikter etc. Om just denna klockan?

Är den värd sina pengar?
Massproducerat kinaur med skäpboett och band. En boett som vill ge sken av att vara i guld och ett hemskt band som leker krokodil. Att de sedan verkar ha köpt ett par instagramare tycker jag endast drar ner dem. För 1000 kr hade det väl varit ok, designen ser bra ut, men av det man ser på bilderna hänger inte resten med...
 

hedbrg

Panerai
Orient brukar väl flyga lite högre än olika "modeklockor" här på forumet, även om jag personligen har svårt för namn/logotyp.
Men för de priset, KBK! (kör ba kör!)
 

Charles_

Rolex
Massproducerat kinaur med skäpboett och band. En boett som vill ge sken av att vara i guld och ett hemskt band som leker krokodil. Att de sedan verkar ha köpt ett par instagramare tycker jag endast drar ner dem. För 1000 kr hade det väl varit ok, designen ser bra ut, men av det man ser på bilderna hänger inte resten med...
Nu utgör inte du målgruppen, men för en person som ska köpa en av sina första klockor så tycker jag att det är ett klart prisvärt och roligt alternativ.

Kör Sjobedan! :)
 

Sjobedan

Rolex
Nu utgör inte du målgruppen, men för en person som ska köpa en av sina första klockor så tycker jag att det är ett klart prisvärt och roligt alternativ.

Kör Sjobedan! :)

Det är inte den första klockan, utan det hade varit den första dressade klockan. :)

Det blir inte Corniche klockan. Ju mer jag kollade på klockan och såg på priset, (som f.ö. inte är farligt) så kände jag att då chansar jag hellre på mekanisk Orient och en Seiko SKX007. Det är två klockor för mindre pengar! :)
 
Topp