• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om "Michael Kors Hangar"

Snygg?

  • Ja

    Röster: 8 7.5%
  • Nej

    Röster: 91 85.0%
  • Sådär

    Röster: 8 7.5%

  • Totala väljare
    107

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Tips är väl också att kolla in Orient som har hur mycket som helst under 2k, både automater och quartz.
Väldigt mycket klocka för de pengarna (äger alldeles för många själv)

Några europeiska handlare:
www.seriouswatches.com
www.schoeneuhren.de
www.orientuhren.de
De flesta av de där klockorna går att hitta billigare i Asien om du så vill (vilket kan leda till momsavgifter vid införsel till Sverige).

Vill du ha militärstuket kan du ju också kolla på Hamilton och deras Khaki-serie.
Quartz-varianter borde gå att finna för runt 2 k eller strax där över.

Med det sagt tycker jag också den där MK-klockan var den snyggaste jag sett från dem.
Skulle välja den före den där Nick nånting alla dat i veckan även om den var i största laget.

Välkommen hit förresten!
 

Nrobedal

Omega
Köp en klocka du tycker om, skulle detta nu råka vara en gant, MK eller NC så är inte det hela grejen. Du kommer snart inse att du antingen är helt nöjd eller fastnar här. Skulle du finna ett större intresse för klockor så kan du ta nästa steg. Kör på!
 

Portofino

Panerai
Det finns massor av andra ur i liknande stuk för inte alls mkt mer pengar. Glycine & Alpina är exempel där du kan hitta väldigt snarlika modeller med betydligt bättre kvalité.
 

JaTack

Rolex
2-Faktor
Har nog bestämt mig för denna. Eller finns samma modell fast med chronograf?
https://www.schoeneuhren.de/uhren-n...ep-automatik-taucheruhr-blau-cem65002d/a-733/

Tycker att denna klockan var den snyggaste. Sen att den är automatisk gör det lite mer levande och roligt. Bra pris med :)

Edit: Fast såklart handlar det om vilken du tycker bäst om!

Edit 2: Välkommen till forumet!

Edit 3: Spana in denna tråden om märket om du inte redan gjort det: https://klocksnack.se/threads/den-inofficiella-orienttråden.23314/
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Har nog bestämt mig för denna. Eller finns samma modell fast med chronograf?
https://www.schoeneuhren.de/uhren-n...ep-automatik-taucheruhr-blau-cem65002d/a-733/
Tyvärr finns ingen mako chronograph. Den andra du länkade är nog närmast.

Tycker du ska köra på Makon (deep som den kallades där) du länkade först, även om jag personligen föredrar pepsin (röd-blå vriddring).
En rätt dressad dykare som fungerar utmärkt som enda klocka.
Kvaliten för pengarna är riktigt bra.

Tänk bara på att en automatisk klocka inte är lika exakt som en kvarts och kommer förmodligen gå fel nånstans mellan 0-15 sekunder per dygn. Om inte mitt minne sviker ligger det urverkets specifikation på -10 +25 sekunders gångavvikelse, men orient brukar vara långt bättre än så (nånstans mellan 5 - 10 sekunder brukar vara vanligt).
 

Portofino

Panerai
Procenten min vän. Det hänger på procenten.
Drygt hundra procent över budget är drygt hundra procent över budget. ;)

Men jag köper ditt resonemang. Tänker dock inte uttala mig om kvaliten på Glycine förrän jag fått hem min...
Inte om man tittar på beg och är lite om sig och omkring sig. Procenten och procenten, det är 100% skillnad mellan 100 och 200 också men fortf bara en hundralapp... men agree to disagree.

Jag vet att det inte är det lättaste att bygga upp en klockbudget när man är 16 snart 17. Men jag vet också, tyvärr, vad det innebär att köpa en klocka som näästan är den man egentligen vill ha. Du kommer aldrig riktigt komma överens med den. Så mitt råd är att försöka skrapa och gneta, be och böna, och köp den klockan som du verkligen vill ha.

Jag tror inte du kommer bli besviken på Glycine, för vad du betalar får du otroligt mkt klocka för pengarna.
 

galácticon

Patek
2-Faktor
För att "överleva" KS ska man inte ge sig på att be om smakråd gällande modeklockor - de får du isf behålla som en guilty pleasure. Men kom igen, ge killen lite slack. Vi har alla varit nya i gamet och behövt vägledning. Mer kärlek, mindre hat.
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Inte om man tittar på beg och är lite om sig och omkring sig. Procenten och procenten, det är 100% skillnad mellan 100 och 200 också men fortf bara en hundralapp... men agree to disagree.

Jag vet att det inte är det lättaste att bygga upp en klockbudget när man är 16 snart 17. Men jag vet också, tyvärr, vad det innebär att köpa en klocka som näästan är den man egentligen vill ha. Du kommer aldrig riktigt komma överens med den. Så mitt råd är att försöka skrapa och gneta, be och böna, och köp den klockan som du verkligen vill ha.

Jag tror inte du kommer bli besviken på Glycine, för vad du betalar får du otroligt mkt klocka för pengarna.


Självklart är det så att summorna spelar in. So there´s no disagreement.
Vet också att Orientklockorna är ruskigt bra för pengen. De sex jag äger har jag köpt för att jag ville ha dem, inte nån annan.
Perfekta instegsmodeller (eller för oss snåla klocknördar).

Tvivlar inte heller på att jag kommer älska min Airman - det är väntan som tar död på mig,
Funderar dessutom på en Lagunare som nästa objekt.
 

Pjösa

Breitling
Har ett dressur i svart boett o urtavla med guld siffror o visare och ett svart läderarmband av märket K&S. Inget dyrt men gillade modellen.

Det jag söker nu är en "everyday" klocka. Därav är det gött att ha en "dykare" samt metallänk som armband. Chronograf är ju då också ett plus även om det inte är essentiellt.
Tackar för tipsen
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
"Ja, han kanske trodde att detta var ett forum man kunde diskutera klockor i allmänhet och inte bara Rolex och Omega?"


Det är väl lite så att på ett forum som detta så känns inte bensinmacksprodukter riktigt som det mest intressanta att tala om.
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
Vilket han inte visste eftersom han var helt ny. Men det fanns gott om medlemmar här som kände det som sin skyldighet att tydligt berätta för honom vilken skitprodukt han var intresserad av. Han är säkert tacksam.
 

morrism

Audemars
Har ett dressur i svart boett o urtavla med guld siffror o visare och ett svart läderarmband av märket K&S. Inget dyrt men gillade modellen.

Det jag söker nu är en "everyday" klocka. Därav är det gött att ha en "dykare" samt metallänk som armband. Chronograf är ju då också ett plus även om det inte är essentiellt.
Tackar för tipsen

K&S låter spännade, har du bild?
 

Pjösa

Breitling
IMG_0061[1].JPG IMG_0058[1].JPG IMG_0060[1].JPG
 

Brutus

Cartier
2-Faktor
Har du kollat seiko skx007 eller skx009? Finns på exvis creationwatches.com för 1000-1500 kr. Snygga dykare med en egen design och dessutom automatiska.
 

JohnDoe

Rolex
Härlig bump. Vi borde kanske ha en parfymklockstråd klistrad där alla sådan inlägg kan skrivas. Borde kanske klistra "är den äkta" tråden också.
 
Topp