• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tankar om O&W

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Hallå allihopa!
Jag undrade vad ni har för tankar/erfarenheter av Ollech & Wajs, jag har via deras hemsida spanat in ett ur vid namn av Cougar III (http://www.chronotime.ch/7201/41801.html). Jag har läst runt lite (framför allt på ett brittiskt klockforum) och åsikterna är ju lite blandade! Sen undrar jag ju om alternativ i samma prisklass :)

mvh
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Gillar deras äldre ur..... Hittade en gammal typ av worldtimer med delar av koranen graverat på baksidan. Nuts.... Skulle köpt den men fegade ur.....
 

Joffrey

Vacheron
2-Faktor
Absolut. Chockerande. Om någon i framtiden söker efter info om märket och använder sökfunktionen på forumet (inte så troligt kanske) så kommer personen hitta denna tråd och även länken till den andra tråden om samma märke. Det underlättar ju lite för personen i fråga. ;)

Jo jag sökte ju på märket p.g.a den tidigare posten, sedan sades det inte så mycket konkret om klockornas kvalité och jag ville bara höra mig runt här om märket i allmänhet! Slumpen för en dubbeltråd är ju ganska låg med ett sådant litet märke...
 

trumpetera

Panerai
Jag har ägt 5 O&W i min dag, äger nu 4! Jag köpte min första-en M5:a ungefär vid tiden för TimeToTalks skapelse (=LÄNGE sedan!)

Har alltid gillat märket-både för dess charmiga historia och för den faktiska kvaliteten. Har en prototyp till en ID2033 som jag gillar, och skulle bära oftare vore det inte för att den i stort sett är en Rolex Sub rip-off boettmässigt.

IOFS, hur många dinkor är nu inte det. Men ändå....

Kvalitativt ger dom uttrycket "bang for the buck" ett sk. ansikte.
 
Topp