Hej alla vintage lovers!
Har läst ett antal varningar och dåliga historier om uretvintage.se och själv tidigare blivit snuvad på objekt som enligt webbshop visat sig finnas tillgängligt för köp, men efter order fått svar att varan är såld. Har accepterat svar om teknikstrul på sajt och sen har ärendet fallit i glömska, jag har gått vidare och jagat nya objekt (det är ju vårt kall).
Nu har det tyvärr hänt igen, klickade i fredags hem en tillsynes juste Flightmaster 911, utförde betalning, fick bekräftelsemail med ett ordernummer etc. So far är allt frid och fröjd och jag började direkt beställa hem ett nytt glas och en ny pusher då en inte inte var orginal.
Av en slump gick jag in på hemsidan några timmar senare och döm om min förvåning när jag ser att klockan fortfarande finns tillgänglig för köp, surfade även in på Chrono24 och där finns samma klocka, även här tillgänglig för köp. Helgen fortlöper och inget förändras på uretvintage.se/chrono24 och då måndag kommer får jag bekräftat från partner till uretvintage.se att de nu kommer att fortsätta med min beställning. Härligt tänkte jag, nu är klockan på väg!
På måndagen ser jag att klockan nu står som reserverad på uretvintage.se men av ngn anledning ff synlig och tillgänglig via chrono24...
I dag tisdag får jag ett mail fr uretvintage:
Hej,
tyvärr så har varan du beställt gått ur produktion och är ej längre
tillgänglig via oss. Vi ber om ursäkt för det inträffade!
Önskar du byta till en annan vara?
Ni kontaktar oss genom att svara på detta mail eller genom att ringa direkt till kundtjänst på tel.08 - 55 80 15 84
Bästa hälsningar /
Rosanna R. - UretVintage™
WTF, var min spontana reaktion! Vad hände här? Kastar mig på telefonen och landar i en telefonkö i ca 30 min och nu börjar min panna bulta och "säkringen" är nära att gå av. När jag väl kommer fram så möts jag av en person på supporten som har noll koll och är totalt avsaknad av mandat att ta nåt som helst beslut. Stackars tjej. Det enda hon kan göra är att be om ursäkt och skyller hejvilt på tekniken och detta aldrig tidigare har hänt (som jag skrev i början så har jag varit med om samma resa 2013 med en Speedy). Nu är frustrationen stor och "säkringen" brinner av diplomatiskt och jag börjar raljera om nöjd kund etc vilket stackars tjejen inte har ngn som helst koll på eller erfarenhet av så jag ger då upp, fan!
Får nu hoppas att klockan landade hos ngn medlem här på KS, och att den så småningom dyker upp i någon tråd här för beskådan.
Summerat; att bli tvåa på bollen på en auktion händer allt som oftast. Men att bli blåst via en oproffsig näthandlare är inte kul.
Jag är inte bitter - som Robert Gustavsson en gång sa men kommer aldrig att köpa något via denna handlare igen.
Tack för ett grymt forum!
//Jonas
Ps. Nån som har en 910/911 för runt 20 K i bra skick får gärna dra ett PM.ds
Har läst ett antal varningar och dåliga historier om uretvintage.se och själv tidigare blivit snuvad på objekt som enligt webbshop visat sig finnas tillgängligt för köp, men efter order fått svar att varan är såld. Har accepterat svar om teknikstrul på sajt och sen har ärendet fallit i glömska, jag har gått vidare och jagat nya objekt (det är ju vårt kall).
Nu har det tyvärr hänt igen, klickade i fredags hem en tillsynes juste Flightmaster 911, utförde betalning, fick bekräftelsemail med ett ordernummer etc. So far är allt frid och fröjd och jag började direkt beställa hem ett nytt glas och en ny pusher då en inte inte var orginal.
Av en slump gick jag in på hemsidan några timmar senare och döm om min förvåning när jag ser att klockan fortfarande finns tillgänglig för köp, surfade även in på Chrono24 och där finns samma klocka, även här tillgänglig för köp. Helgen fortlöper och inget förändras på uretvintage.se/chrono24 och då måndag kommer får jag bekräftat från partner till uretvintage.se att de nu kommer att fortsätta med min beställning. Härligt tänkte jag, nu är klockan på väg!
På måndagen ser jag att klockan nu står som reserverad på uretvintage.se men av ngn anledning ff synlig och tillgänglig via chrono24...
I dag tisdag får jag ett mail fr uretvintage:
Hej,
tyvärr så har varan du beställt gått ur produktion och är ej längre
tillgänglig via oss. Vi ber om ursäkt för det inträffade!
Önskar du byta till en annan vara?
Ni kontaktar oss genom att svara på detta mail eller genom att ringa direkt till kundtjänst på tel.08 - 55 80 15 84
Bästa hälsningar /
Rosanna R. - UretVintage™
WTF, var min spontana reaktion! Vad hände här? Kastar mig på telefonen och landar i en telefonkö i ca 30 min och nu börjar min panna bulta och "säkringen" är nära att gå av. När jag väl kommer fram så möts jag av en person på supporten som har noll koll och är totalt avsaknad av mandat att ta nåt som helst beslut. Stackars tjej. Det enda hon kan göra är att be om ursäkt och skyller hejvilt på tekniken och detta aldrig tidigare har hänt (som jag skrev i början så har jag varit med om samma resa 2013 med en Speedy). Nu är frustrationen stor och "säkringen" brinner av diplomatiskt och jag börjar raljera om nöjd kund etc vilket stackars tjejen inte har ngn som helst koll på eller erfarenhet av så jag ger då upp, fan!
Får nu hoppas att klockan landade hos ngn medlem här på KS, och att den så småningom dyker upp i någon tråd här för beskådan.
Summerat; att bli tvåa på bollen på en auktion händer allt som oftast. Men att bli blåst via en oproffsig näthandlare är inte kul.
Jag är inte bitter - som Robert Gustavsson en gång sa men kommer aldrig att köpa något via denna handlare igen.
Tack för ett grymt forum!
//Jonas
Ps. Nån som har en 910/911 för runt 20 K i bra skick får gärna dra ett PM.ds