• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tapster - smart klockarmband

Pontus97

Basic
2-Faktor
Scrollade lite imorse i vanliga ordning och fick upp denna annonsen. Låter som en ganska fräck lösning istället för Smart watch då betalfunktionen är typ det enda vettiga enligt mig. Någon som har testat?

Bilagor

• CDBAA3BF-4C33-4558-B659-394D7C4531FE.png
    CDBAA3BF-4C33-4558-B659-394D7C4531FE.png
    208.2 KB · Visningar: 6
Märklig lösning. Förutsätter ju att man är OWG och vill ha klockan nära kortläsaren.

Kul ändå att det kommer lite alternativ och experiment-produkter för oss som inte vill ha en smart-watch.

Märklig lösning. Förutsätter ju att man är OWG och vill ha klockan nära kortläsaren.
Är det för mycket magnetfält runt dessa? Finns det någon wus-tråd eller liknande där de har mätt fältet?

Ah. De där.

Jag ifrågasatte varför man ville ha en betalningslösning som inte kräver någon som helst verifiering eller manuell aktivering vid betalningstillfälle (så som t.ex. Apple Pay), ställde också frågan vilka som lämnar hemmet utan mobilen.
Fick till svar att många föredrar det här sättet. Jahopp. ☺️

Ah. De där.

Jag ifrågasatte varför man ville ha en betalningslösning som inte kräver någon som helst verifiering eller manuell aktivering vid betalningstillfälle (så som t.ex. Apple Pay), ställde också frågan vilka som lämnar hemmet utan mobilen.
Ah, försökte hitta min kommentar (och de som höll med), men det verkar vara städats en del på deras Instagram. Vill minnas en hel del konstruktiv feedback, inte något trams alltså.

Dessutom håller 50% av deras argument för att inte ha telefonen. De säger att många inte inte vill betala med mobilen för att batteriet kan ta slut + att det kräver internetuppkoppling.
Apple Pay kräver inte internetuppkoppling, Google Pay laddar ner ett antal tokens så fort det finns internet - dessa används sedan när telefonen är offline så att man kan betala ett antal gånger utan att ha internetuppkoppling.

Kul ändå att det kommer lite alternativ och experiment-produkter för oss som inte vill ha en smart-watch.

Är det för mycket magnetfält runt dessa? Finns det någon wus-tråd eller liknande där de har mätt fältet?
Jag frågade faktiskt tapster om detta och de svarade följande

Bilagor

• 839ACEFB-0C0F-4943-9F0F-0AA6B3EB90AA.png
    839ACEFB-0C0F-4943-9F0F-0AA6B3EB90AA.png
    129 KB · Visningar: 5
Ah. De där.

Tror grejen är mer att det är häftigt för att det är lite nytänk. Blir ju samma grej som att blippa ditt bankkort, där du inte heller behöver verifiera något. Men du slipper dra upp kort/telefon, dra fram handleden istället bara 😄

Tror grejen är mer att det är häftigt för att det är lite nytänk. Blir ju samma grej som att blippa ditt bankkort, där du inte heller behöver verifiera något. Men du slipper dra upp kort/telefon, dra fram handleden istället bara 😄
Jo, finns säkert en del som tycker det är lite fräckt att betala "med" en Tissot från 40-talet istället för med en smart watch.

Tillbaka
Topp