• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tatuerade underarmar och märkesklockor

Vad anser du om tatuerade underarmar och märkesklockor ?


  • Totala väljare
    160

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag tror 99 % av alla människor ser dyra klockor som något rika personer håller på med. Övriga 1 % är nog medlem på något forum liknande KS.
Nya KS-loggan?
uXs9Xnx.jpg
 

willbur

Rolex
2-Faktor
Jag har tänkt att bara tatuera höger arm för att jag bär klockan på vänster och vill inte störa den. Men det där är väl smaksak, det kan vara skit snyggt att bära sin klocka på den tatuerade armen också.
 

Josef B

Bestraffaren
Funkar utmärkt med tatueringar och trevliga klockor. Om man har över hela armen så tar tatueringarna över. Mitt fokus är ju klockan :)
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Funkar bra tycker jag, är tatueringen för snygg så tar den bort uppmärksamheten från klockan och det är inte bra;) då får man köpa något tungt i guld så fokus är på klockan igen:)
 

Tunan

Omega
Nu får ni ge er. Är ingen, absolut ingen, som har påstått att en tatuering exkluderar någon från att få bära en klocka. TS ställde en fråga, av intresse, och att några här inne sedan känner sig "kränkta" är ju bara löjligt.

Tack ! nu sparade du mig några rader text ;)

Tycker som sagt att jag varit ganska tydlig med att jag inte ser något negativt med det hela eller lägger in några värderingar i det.
Jag har själv inga tatueringar men min bror har hela armen och bär Rolex lägger som sagt inga värderingar i det.

Har dock stött på folk som har åsikter om det , även från andra länder, där av väckte det en fundering hos mig hur de allmänna funderingarna gick här på klockforum i frågan. personligen tyckte jag inte att det var så konstigt att ställa en klockrelaterad fråga i ett diskussionsforum för klockor :)
 

M.U

Rolex
Spelar väl ingen roll, ser man en schysst dinka är det knappast tatueringarna jag lägger fokus på. Själv är jag gaddad, inte på vänsterarmen Dock! Bara o köra på!
 

Tunan

Omega
Frågan i sig är väl kanske inte svår att svara på, men att frågan finns överhuvudtaget är väl egentligen det som stör mig.

Jag tror att du och jag har olika syn på klockor, du ser dem som statussymbol för rika män som vill visa att de har pengar.
Jag ser dem som ett intresse för finmekanik och konsten i att bygga klockorna, ingen statusymbol what so ever.

Sen tror jag att alla hobbies kostar ganska mycket pengar.. det handlar ju om att prioritera sina utgifter, som sagt så är nog större majoriteten på forumet arbetare och inte advokater med för mycket pengar. En person med mycket pengar som köper en dyr klocka hänger nog inte på ett klockforum och diskuterar komplikationer 2 timmar om dagen, det gör däremot den tatuerade killen med ett brinnande klockintresse ;)

Ursäkta eventuella typos, skrev lite snabbt innan lunch ^.-


Jag håller faktiskt med dig i 99% av det du skriver. Tyvärr så tror du helt fel vad det gäller min syn på klockor , där min syn stämmer bra mycket mer överens med din syn än den synen som du utav någon underlig anledning tror att jag har . Bara en fundering vad var det som gjorde att du trodde att jag hade den synen ? är för övrigt industriarbetare om det kan vara till hjälp i dina framtida bedömningar av mig ;)
 

nöt

Vacheron
2-Faktor
Det finns 2 sorters människor. Dom som har tatuering och dom som vill ha ;)
Skämt åsido, tycker en klocka brukar framhävas mer om armen under är tatuerad. (har ej tatuerade underarmar)
 

Joakim Svensson

Rolex
2-Faktor
Jag håller faktiskt med dig i 99% av det du skriver. Tyvärr så tror du helt fel vad det gäller min syn på klockor , där min syn stämmer bra mycket mer överens med din syn än den synen som du utav någon underlig anledning tror att jag har . Bara en fundering vad var det som gjorde att du trodde att jag hade den synen ? är för övrigt industriarbetare om det kan vara till hjälp i dina framtida bedömningar av mig ;)


Jag kan självklart ha missuppfattat syftet med frågan, och även din inställning till klockor.
För att svara på din fråga så har jag själv inga tatueringar, men har aldrig reflekterat över andra som har det tillsammans med en "great watch". John Mayer t.ex som nämndes innan bär ju ganska ofta sin 5970 på sin tatuerade vänsterarm =)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Här är ju frågan vad som är "fula kläder" ;)
Jag brukar köra min DD till shorts och t-shirt, tycker själv att det ser svinhäftigt ut, men det kanske bara är jag...

Ja men har man smalbenslånga jeansshorts med "tuffa" detaljer och en urtvättat två storlekar för stor t-shirt så kan inte ens en Patek 5970 rädda en!

;)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad var frågan?! Ja just det,Tatuerade underarmar och märkesklockor, inget som jag ligger sömnlös över iaf.


För er som har missat den passar jag på att tipsa om Hoodinkees "talking watches" med just John Mayer:http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer[/quote]

Däremot så blev jag djupt imponerad av John Mayers lilla samling, dom 8 klockorna är värda ca: jag säger Ca 2.000.000kr +, där någonstans, kan ha räknat fel på någon kr + - .
 
Topp