• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tatuerade underarmar och märkesklockor

Vad anser du om tatuerade underarmar och märkesklockor ?


  • Totala väljare
    160

billo

Cartier
Inget jag skulle göra men någon av alla rolex-fanatiker här på KS kanske?
421674eada8011e180ff22000a1e95d0_6.jpg
Va fan vad jobbigt. Försöker list ut var den tatueringar sitter. Någon som ser det?
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Vad var frågan?! Ja just det,Tatuerade underarmar och märkesklockor, inget som jag ligger sömnlös över iaf.

Däremot så blev jag djupt imponerad av John Mayers lilla samling, dom 8 klockorna är värda ca: jag säger Ca 2.000.000kr +, där någonstans, kan ha räknat fel på någon kr + - .

För er som har missat den passar jag på att tipsa om Hoodinkees "talking watches" med just John Mayer:http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer[/quote]



Ser att det smugit in ett litet fel, kreddet skall vara till naggge angående länken om John Mayer! Sorry ;)
 

BadkarsPiraten

Vacheron
Men går det bättre ihop stilmässigt med en no name klocka om man har gaddningar?:nailbiting:

Nej för då blir Klocksnacks fascist klubb så kallade Förenta Fascisterna, FF, väldigt sura.
Notera: FF bör inte förväxlas med Föräldrar Fritt eftersom föräldrarna alltid är närvarande vid styrelsemöterna och dom blir väldigt sura om man förväxlar dom med fel FF.
 

Skolläraren

Panerai
Vilken tur att du har koll på allas anledning till sina tatueringar och kan upplysa oss andra. Trevligt att kalla folk som säger något med glimten i ögat för genomkorkade.


Som jag skrev så hoppas jag att det var ironi. Om det mot förmodan skulle vara så att han menade att folk tatuerar sig bara för att det är modernt, vilket är en klassisk tribalkänga, så står jag fast vid att det är genomkorkat att säga så.

Eftersom att tråden börjar med
Har flertalet gånger stött på diskussioner där personer menar att tatuerade underarmar i kombination med en märkesklockor är en total missmatchning. Man menar att det exempelvis är som en Advokat som använder träningsoverall

Ah, jag missade det när du inte citerade. Då förstår jag din fråga och ber om ursäkt.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Ah, jag missade det när du inte citerade. Då förstår jag din fråga och ber om ursäkt.[/quote]

ingen skada gjord. Det är jag som är nybörjare och inte lärt mig alla funktioner än:)
 

Tuktuk

Patek
2-Faktor
Var och blir salig på sitt. Har själv ingen tatuering, men ser inte alls sambandet mellan dylikt och märkesklockor.
 
Jag hoppas att du är ironisk här och inte så genomkorkad att du tror man tatuerar sig för att det är inne.

Svenskarna är världens näst mest tatuerade folk. Bara danskarna slår oss där.

Och svenskar är väldigt trendkänsliga...
Tror nog att dom flesta tatuerar sig för att det är inne. Varför var det annars så få som gaddade sig när det var "ute"?
 

Skolläraren

Panerai
Och svenskar är väldigt trendkänsliga...
Tror nog att dom flesta tatuerar sig för att det är inne. Varför var det annars så få som gaddade sig när det var "ute"?


Enligt de professionella tatuerare som jag känner, varav en har hållit på i närmare 30 år, så har det gått spikrakt uppåt sedan stigman med tatueringar började tvättas bort. Förr var det, som många håller fast, mest sjömän och kåkfarare som valde att tatuera sig för att markera att man ställde sig utanför samhällets normer och för att visa en gemenskap.

De senaste 10-15 åren har det dock skett stora förändringar. Stora stilikoner, såsom David Beckham, har nu större och mer iögonfallande tatueringar. Tatueringar syns nu på personer som gör reklam för kyckling eller olika klädmärken som kopplas ihop med fysisk hälsa. Förut hade tatueringar omedelbart fått även seriösa arbetsgivare att dra öronen åt sig, men nu syns det så tydligt i vår vardag att tatueringar inte längre är synonymt med samhällets undre värld.

Kort sagt, det börjar bli socialt accepterat att ha större och synligare motiv i olika "seriösa" sammanhang och det är klart att då vågar fler personer som annars hade tvekat ta steget till att göra den kroppsutsmyckningen som de så länge har planerat.
 

Whedda

Rolex
Vad var frågan?! Ja just det,Tatuerade underarmar och märkesklockor, inget som jag ligger sömnlös över iaf.


För er som har missat den passar jag på att tipsa om Hoodinkees "talking watches" med just John Mayer:http://www.hodinkee.com/blog/video-talking-watches-with-john-mayer

Däremot så blev jag djupt imponerad av John Mayers lilla samling, dom 8 klockorna är värda ca: jag säger Ca 2.000.000kr +, där någonstans, kan ha räknat fel på någon kr + - .[/quote]

Det är bara en bråkdel...läste nyligen att han köpt klockor för i runda slängar 20 miljoner...Dollar!



Skickas från min iPhone via Tapatalk
 

carlanton

Audemars
Enligt de professionella tatuerare som jag känner, varav en har hållit på i närmare 30 år, så har det gått spikrakt uppåt sedan stigman med tatueringar började tvättas bort. Förr var det, som många håller fast, mest sjömän och kåkfarare som valde att tatuera sig för att markera att man ställde sig utanför samhällets normer och för att visa en gemenskap.

De senaste 10-15 åren har det dock skett stora förändringar. Stora stilikoner, såsom David Beckham, har nu större och mer iögonfallande tatueringar. Tatueringar syns nu på personer som gör reklam för kyckling eller olika klädmärken som kopplas ihop med fysisk hälsa. Förut hade tatueringar omedelbart fått även seriösa arbetsgivare att dra öronen åt sig, men nu syns det så tydligt i vår vardag att tatueringar inte längre är synonymt med samhällets undre värld.

Kort sagt, det börjar bli socialt accepterat att ha större och synligare motiv i olika "seriösa" sammanhang och det är klart att då vågar fler personer som annars hade tvekat ta steget till att göra den kroppsutsmyckningen som de så länge har planerat.


Det är ju just det där som gör att tatueringar suger. Tufft på sjörövare, zigenarkungar och straffångar men inte tufft på vita svenska småstadskillar.
 
  • Like
Reactions: POO

Tunan

Omega
Men går det bättre ihop stilmässigt med en no name klocka om man har gaddningar?:nailbiting:


För att svara på din fråga.

Ja de som har den åsikten som jag har diskuterat med menar väl att en No name klocka skulle passa dem bättre. Anledningen till att de tycker så är förmodligen för att de lever kvar i det stigma som "skolläraren" beskriver och fortfarande anser att det bara är sjömän och kåkfarare som har tatueringar.

Dock kan man slå hål på det resonemanget kanske snabbt med tanke på att idag är märkesklockor ofta överrepresenterade hos just kåkfarare ;)
 
Topp