• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tatueringar, Priser?

Frobomm

Omega
Tjena!
Har en hel del gaddningar. En del bättre och en del sämre. Dem sämre har varit billiga, man har fallit för frestelsen hos en studio som har ett lägre pris per sittning.

Dock har jag inte blivit jätte nöjd med dem, dem är säkert inte jätte dåliga men kvaliten på jobbet är betydligt sämre än dem dyrare jag har.

Just på tatueringar tycker jag detta med kvalitet och pris är så tydligt. Man får verkligen vad man betalar för.

Min fråga är vad ni som gaddar er betalar för en sittning på 3-timmar?

Jag ska förbättra en gaddning nu och ska köra en kortare sittning, d.v,s 3 timmar. Så frågan blir då vad ni pröjsar för en 3-timmars sittning (vilket får ses som rätt normal tid).

dmitriy_samohin_081.jpg


Redigt snygga pjäser du har där!
Jag brukar pröjsa runt 1000 kr i timmen, har blivit lite billigare nu sista gångerna då jag kört mycket hos samma tatuerare. Men snittpriset ligger på 1000 kr/timme, detta är i Örebro.
 

ScubaKing

Audemars
Nu gjorde du mig lite nyfiken, berätta mer. Vad exakt blev fel? Bilder? Både före och efter laser om du har.


Absolut ingen big deal, det var några streck extra på en text och en bokstav vars avstånd var för långt till dem andra (Den sista). Så han fick stå för laser. Det var en rätt enkel procedur, varje besökt tog 20 min max. Blev som innan precis. Har inga bilder då jag inte dokumenterade detta.
 

Frobomm

Omega
Absolut ingen big deal, det var några streck extra på en text och en bokstav vars avstånd var för långt till dem andra (Den sista). Så han fick stå för laser. Det var en rätt enkel procedur, varje besökt tog 20 min max. Blev som innan precis. Har inga bilder då jag inte dokumenterade detta.


Gjorde det ondare att köra med laser eller att tatuera? Har hört lite olika bud om det.
 

ScubaKing

Audemars
Redigt snygga pjäser du har där!
Jag brukar pröjsa runt 1000 kr i timmen, har blivit lite billigare nu sista gångerna då jag kört mycket hos samma tatuerare. Men snittpriset ligger på 1000 kr/timme, detta är i Örebro.


Det där är INTE mina pjäser, det där är tatueringar från världens bästa tatuerare Dmitriy Samohin. Han har en väntelista på minst 9 år och debiterar 1900 US dollar i timmen. Minsta tid han tar på sig är 30 timmar. Så räkna med 250.000 kr minst om du ska gadda dig hos honom, och boka i tid som sagt :cool:
 

ScubaKing

Audemars
Gjorde det ondare att köra med laser eller att tatuera? Har hört lite olika bud om det.


Jag vet alla säger olika, enligt mig kändes det MYCKET, MYCKET mindre att använda laser. Det känns precis som någon snärtar dig inte för hårt med ett tunt gummiband i rätt snabb takt. Väldigt överkomlig smärta tyckte jag. Rätt skönt om man jämför med en tatuering och milslångt från den smärtan. Och jag är rätt smärtkänslig ska jag säga.. :oops:
 

Frobomm

Omega
Det där är INTE mina pjäser, det där är tatueringar från världens bästa tatuerare Dmitriy Samohin. Han har en väntelista på minst 9 år och debiterar 1900 US dollar i timmen. Minsta tid han tar på sig är 30 timmar. Så räkna med 250.000 kr minst om du ska gadda dig hos honom, och boka i tid som sagt :cool:

Ah, då är jag med! :p

Jag vet alla säger olika, enligt mig kändes det MYCKET, MYCKET mindre att använda laser. Det känns precis som någon snärtar dig inte för hårt med ett tunt gummiband i rätt snabb takt. Väldigt överkomlig smärta tyckte jag. Rätt skönt om man jämför med en tatuering och milslångt från den smärtan. Och jag är rätt smärtkänslig ska jag säga.. :oops:

Okey, ja det är ju som alltid individuellt. Det verkar som min smärttröskel sänks för varje gång jag tatuerar mig :p
Körde igår och trodde ett tag jag skulle börja grina när vi var längst ner på handleden. Gången innan var jag redo att resa mig upp och skita i att köra klart när vi körde över armvecket :p
 

ScubaKing

Audemars
Ah, då är jag med! :p



Okey, ja det är ju som alltid individuellt. Det verkar som min smärttröskel sänks för varje gång jag tatuerar mig :p
Körde igår och trodde ett tag jag skulle börja grina när vi var längst ner på handleden. Gången innan var jag redo att resa mig upp och skita i att köra klart när vi körde över armvecket :p


Handleden är hemsk, körde där förra gången själv. Alla leder överlag är jobbiga. Det absolut värsta för mig är bröstbenet, dvs i mitten mellan brösten och halsen, båda dem var tveksamma om jag skulle fullfölja.
 
Topp