• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tavelbyte, blev det bra?

Omen

Heja Eslöv!
2-Faktor
Har tröttnat lite på romerska siffror och funderat ett tag på tavelbyte på min DJII men inte riktigt kommit till skott.
Ringde idag till Bergströms Ur i Malmö och frågade om där fanns en svart tavla med vita stavindex hemma.
"Visst, kom in direkt så fixar vi det omgående" fick jag till svar, 1,5 timme senare var allt klart, tack för den servicen:).
Vad tycker ni? ris eller ros, bedöm själva....

Gammalt...
mIpMUCV.jpg


Och nytt...
r8DMeA9.jpg


Gruppbild...
niK1PHD.jpg
 
Grymt, fast jag gillade den med romerska siffror, men med stavindex bler det lite mer substans i tavlan, tummen upp för båda tavlorna! alltid kul att kunna variera sig lite,...
 

Jakobb

Vacheron
2-Faktor
Jättesnyggt, bra byte! Tycker nästan designen kunde varit med lite mindre stavar för luftigare tavla.
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Brukar alltid tycka att Romerska är stiligare men när man ser de så där bredvid varandra så gjorde du nog ett bra byte! Skitsnyggt!!
 

16610

Patek
2-Faktor
Den nya är qlean! Men jag tycker knappt det spelar roll med så fin klocka. Rolex har inte gjort något dåligt imo ;)
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Mkt bättre!

Tycker den tavlan med rommerska siffror är lite lustig, det där ensamma strecket vid kl 9 smälter inte riktigt in
 

gruby

Pax Vobiscum
2-Faktor
Ris...sen är ju jag en sucker för romerska index. Stavindex du bytte till är absolut inte fula eller så men jag föredrar romerska.
 
Topp