• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tavelvariationer 6105-8110

Dr.Glas

Basic
2-Faktor
En liten erfarenhet jag delar av mig av, som kanske kan hjälpa någon i framtiden.
Jag köpte nyligen 3 st willards, och fick ett ok pris eftersom jag köpte flera. När klockorna mottogs, granskade jag tavlorna noga, och blev lite osäker på en. För att undersöka den närmare öppnade jag klockan och monterade bort tavlan, för att titta på baksidan. Jag noterade då att baksidan på tavlan inte hade de slagmärken på index som jag sett på alla baksidor jag lyckats googla mig fram till. Jag kontaktade säljaren, (som har mycket gott rykte), han hade inget bra svar på varför tavlan såg ut som den gjorde på baksidan, men erbjöd en retur.
Efter ganska lång tid av letande fann jag till slut en video som reder ut det hela. Tavlan gjordes i 2 versioner.

Vanligare baksida på tavlan, med slag märken vid index:
1000109746.jpg

Baksidan på min tavla:
1000109772.jpg

Baksidan på en AM tavla:
1000109773.jpg

Detaljer på framsidan, min tavla:
1000109779.jpg

1000109817.jpg 1000109815.jpg

Video från Spencer Klein som reser ut versionerna 7:52

Tillbaka
Topp