• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Technos

F269D188-B922-42D9-95B9-92374EC493BA.jpeg
Hej.

Mitt första inlägg här, ropade in en technos sky ace automatic från 60-talet igår men hittar ingen information alls om denna klocka. Är det någon kvalitet i denna eller är det bara en dussinklocka?

F269D188-B922-42D9-95B9-92374EC493BA.jpeg
Hej.

Mitt första inlägg här, ropade in en technos sky ace automatic från 60-talet igår men hittar ingen information alls om denna klocka. Är det någon kvalitet i denna eller är det bara en dussinklocka?
Technos brukar absolut vara kvalitet. Inget direkt flashigt kanske, men verkligen inte skräp. Marknadsvärdet är nog ganska ringa men om du gillar den, och har köpt för att använda kan den vara värd att serva ändå tycker jag. Har själv en Technos som jag impulsköpte på loppis. Lite nyare än din. Öppnade den och fann ett AS 2073 i till synes bra skick. Varken skräp eller haute horologerie.
Ett tips är att ställa den här typen av frågor i t ex Snabba frågor vintage, eller Vad har jag köpt?-tråden. Det är inte så att det finns någon generell regel om att inte starta trådar om enskilda ur, men det är många fler som ser frågan då. Någon kanske har en likadan och kan ge ett bättre svar än jag. :)

Tillbaka
Topp