• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Teckensnitt

Moorflax

Patek
2-Faktor
Det här är ju ett långskott men va 17:
Är det någon som teckensnitten till olika klockor? Är specifikt ute efter teckensnittet till Seiko Marinemaster men andra är icke intressanta.
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Aha tack! Vill ha det riktiga egentligen men det är säkert något egenkomponerat som de inte släpper. Jag skulle skriva att andra märken också var intressanta men autokorrekt ville annat.
 

hedbrg

Panerai
Skulle gissa att dom allra flesta större klocktillverkare har egenutvecklade typsnitt. Dom är säkerligen något mer standard i grunden som man tweakat lite. Antingen går man på något liknande eller så ritar man upp själv. Vad är ändamålet?
 

Moorflax

Patek
2-Faktor
Jag har en elev som gått grafisk kommunikation för mig för länge sedan och nu intresserat sig för klockor. Han vill leka lite med temat och då sa jag att han måste göra ett snyggt reklamblad på en MM300 så klart!
 

hedbrg

Panerai
För texten "MARINEMASTER" har Baskerville old face iallafall på tok för stora serifer, dutch801 är något närmre men fortfarande rätt långt ifrån.
Spring drive och 600m är hyfsat likt helvetica.

Sedan skulle jag avråda starkast från att använda samma typsnitt på reklambladet som för tavlan...
 
Topp