Zee
Basic
Jahopp, då trilla man dit på bukten igen. Denna gången på en chunky sportklocka som jag inte riktigt vet vad det är.
Tegrov automatisk klocka NOS - blå urtavla
- Rostfritt stålhus
- Subsek kl 7
- Roterbar tachymeterskala
- Automatisk
- Datumvisning kl 3
- Läderrem med rostfritt stålspänne
- Diameter på ca 45 mm
- Roterbar inner- och ytterring med världsstäder och minuters display
Klockan är new-old-stock (NOS).
Jag har googlat en del på Tegrov men inte hittat så värst mycket om det. En del kopplingar till Sorna och Sicura, och tegrov verkar faktiskt vara från Schweiz, även om en del forumtrådar hintat kopplingar till ryssland. Det senare verkar dock helt taget ur luften. Hittade denna text i en gammal tradera-annons:
Tegrov Watch ska ha tillverkats i Fabrique D'Horlogerie Tenniken i den franskspråkiga delen av Schweiz, fabriken hette från början Fabrique d'Horlogerie Groflin, men bytte ägare år 1961 och bytte då namn, varumärket Tegrov var registrerat under Groflin fabriken och följde med på köpet. Tegrov ska ha slutat säljas på 1970-talet.
Någon som vet något mer?
Stulna bilder:
Tegrov automatisk klocka NOS - blå urtavla
- Rostfritt stålhus
- Subsek kl 7
- Roterbar tachymeterskala
- Automatisk
- Datumvisning kl 3
- Läderrem med rostfritt stålspänne
- Diameter på ca 45 mm
- Roterbar inner- och ytterring med världsstäder och minuters display
Klockan är new-old-stock (NOS).
Jag har googlat en del på Tegrov men inte hittat så värst mycket om det. En del kopplingar till Sorna och Sicura, och tegrov verkar faktiskt vara från Schweiz, även om en del forumtrådar hintat kopplingar till ryssland. Det senare verkar dock helt taget ur luften. Hittade denna text i en gammal tradera-annons:
Tegrov Watch ska ha tillverkats i Fabrique D'Horlogerie Tenniken i den franskspråkiga delen av Schweiz, fabriken hette från början Fabrique d'Horlogerie Groflin, men bytte ägare år 1961 och bytte då namn, varumärket Tegrov var registrerat under Groflin fabriken och följde med på köpet. Tegrov ska ha slutat säljas på 1970-talet.
Någon som vet något mer?
Stulna bilder:
Senast ändrad: