• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tejp för bandbyte - vilken är bäst?

D

Deleted member 1154

Guest
Nån som har tips på vilken tejp man ska använda som inte lossnar, jag testatde med nån slags eltejp och det gick inget bra
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Alltså att ett t.e.x perlonband inte skall ligga och skava emot bandhornen.
Haha. Perlonband, då förstår jag bättre. För mig som inte gillar perlon så var det nästan ett okänt bekymmer.
Om det är det saken gäller så är ett tips att tvätta ur perlonbandet oftare då damm och hudfett tillsammans är ett prima slipmedel.
 
Senast ändrad:

rogart-63

Patek
Coptertape kanske? Eller heli tape. Brukar sitta rätt bra. Men som @curler2 säger så är det nog bättre å byta band eller tvätta den nån gång ibland- Men har sett rätt fula backlock på en del klockor.
 
D

Deleted member 1154

Guest
Gäller som sagt att inte repa bandhornen, gäller väl mer länkar än perlonband dock :)
 
D

Deleted member 1154

Guest
det här är väl fel type?
https://www.bostonwatchexchange.com/Protective-Blue-Film-for-Watches-Cear-TAPE-p/clearroll.htm

ClearRoll-2T.jpg
 

Rolfen

Rolex
Perlonbands eventuella slitage på bandhorn får nog räknas som obefintlig men som sagts i tråden så sliter dom styggt på baklock om dom är smutsiga. Funkar kanonfint att skicka med dom i tvättmaskinen med övrig kulörtvätt, ta bara av spännet först.
 
D

Deleted member 1154

Guest
köpt blå maskeringstejp för tex metall m.m. vid målning,funkar kalas faktisk...
 
Topp