• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tellas Ur i Borås

16610

Patek
2-Faktor
Mest nyfiken men är den någon som har varit i kontakt med dom? Köpt, servat?

Jag var där för något år sedan och blev bra bemöt. Min fråga till dom då var om de kunde renovera en Rolex länk. De kunde inte hjälpa mig med det då länken var i för dåligt skick och det kan jag skriva under på=)
 

Tias.F

Cartier
Har ingen egen erfarenhet men min kollega var där med sin Le Jour chronograph (val. 7750) för en helservice. Han fick ett bra bemötande och de tog emot uret, gjorde dock inget med den själva utan skickade iväg den någonstans. Tog några veckor och gick på några tusenlappar. Har planerat att gå dit med min Seiko 6309-7040 för en genomgång men det har inte blivit av.. Jälmer är ju inte så pigg på att greja med gamla Seiko och dyl.
 

16610

Patek
2-Faktor
Butiken ligger ju lite off. Jag brukar va ute och gå på lunchen det var därför jag såg butiken. Men man blir ju sugen på ett studiebesök.
 

molkosaki

Breitling
Kan varmt rekommendera denna firma,mycket seriösa och humana priser. :) Det är far och son som jobbar i affären , Fadern har jag hejat på ända sedan mitten av 70-talet , då jag jobbade alldeles nära. Vänliga , hjälpsamma båda två. För en tid sedan hjälpte senior mig med en 60-tals Rado som gick alldeles för mycket fel . Vad jag förstår var det nödvändigt att linda om fjädern - ett jobb inte så många åtar sig eller klarar. Tellas Ur har mitt fulla förtroende och dom tar sig alltid tid att lyssna med intresse.
 

a.i

Omega
2-Faktor
Även jag har besökt denna urmakare flertalet gånger, nu har det visserligen rört sig om enkla saker så som batteri- och länkbyten men jag kan inget annat än instämma på vad som tidigare nämnts. Riktigt trevligt bemötande och bra service, man tvivlar på att det är öppet när man går förbi men vid en närmare anblick så brukar dörren "stå på glänt". Fina ord om min Omega fick jag på köpet, man tackar!:happyhappy:
 
Kan bara instämma i kören. Bor i närheten och väljer alltid att gå till Tellas när en länk behöver fixas osv. Oavsett vad man vill ha hjälp med bemöts man alltid otroligt bra och får sig ofta en trevlig pratstund. Utan tvekan bästa urmakaren i Borås.
 
Topp