• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tempus Machina Rolex 114060/6538?

rillesnille

Panerai
2-Faktor
Svårt att bestämma om denna tråd skulle vara i vintage eller diskussion...
Vad tycker ni om denna? Själv tycker jag det är bättre utfört än "HS-01" som gjorde detta något år sen eller så.

http://www.tempus-machina.com

11273156_486407151508877_626698875_n.jpg

tmwc-pre-macro-03.jpg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Helt rätt att du la den här, denna klocka är ju inte vintage på långa vägar! Visst den är trevlig, men jag är j... allergisk när man försöker göra ny klockor med allt vad det innebär till att den ska se gammalt ut. Så jag gör tummen ner här, jag ber om ursäkt...
 

Bjudko

Cartier
Ser väl lite häftig ut men det är ingen riktig Rolex, en Franken kanske man skulle kunna säga, delvis. Kan vara kul att ha beroende på priset.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
En franken är ju bara början på klockan, kul hopkok projekt dock. Gillar att de har haft drivkraften att ta fram den. Men en franken ändå. Trots att jag är löjligt svag för ref: 6538, och att den står på min lista över graalar. Men denna. Jag säger nej.
 

Tomas Eriksson

Vacheron
Pledge Member
2-Faktor
I brist på transparens om och hur de genomför förändringarna avskriver jag det som en photoshop-exercis. Hoppas de aldrig gör dessa förändringar på en riktig Rolex.
 
Topp