• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Test av fotografering med budget lightbox

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Ikea tvättpåse för 29kr. :mrgreen:

Lite test med olika dimmerinställningar på lampan och en handduk/ett liggunderlag som underlägg i lådan, så är man ju hemma sen. Rätt nöjd med första testet måste jag säga.
lightbox.jpg

DSC_0001_234DSC_0001.jpg

DSC_0004_235DSC_0004.jpg

Smart lösning! :)

Du fick till ett mjukt ljus som passade klockan, man ser nu att vridringen är mer grå än svart. Tennisdojan däremot låter jag vara osagt. ;)

Genialt! om du låter smutstvätten ligga kvar får du automatiskt ny bakgrund var gång du plåtar :mrgreen:

Bra lösning. Har du några idéer på hur du ska kunna släta ut bakgrunden? Blir lite stökig annars. Men hey, 29:-. U rock! :)

leben skrev:
Bra lösning. Har du några idéer på hur du ska kunna släta ut bakgrunden? Blir lite stökig annars. Men hey, 29:-. U rock! :)

Ja, planen är att ha en bakgrund, så inte skrynklet syns alls. Jag ska testa med ett grått liggunderlag. Testade med en svart kudde igår, men kudden blev för tjock. En skinnjacka funkar nog bättre. Jag har ju hela helgen på mig. :mrgreen:

Jag måste lära mig det här med vitballans känner jag. Testade med photobuckets autokorrektion. Vilken sjuk skillnad.
Ska gulla lite med vitballansen i lightroom när jag kommer hem.

DSC_0001_234DSC_0001_PB.jpg

Tillbaka
Topp