• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Test av klockförvaring. Hårt test.

john b

Rolex
Gammalt test, tänkte det kunde liva upp.


Kom ett pelicase för ett tag sedan.
Liten väska.
Valde svart för peliklistermärket i svart på gula väskan är fult. Är det lätt o ta av ångrar jag mig men har inte försökt ännu.
20131018_182009.jpg

Tjockt skum. Bottenlagret var dock tunt. Skall fylla på där.
20131018_182029.jpg

Skar ut en ruta och bestämde mig för att testa väskan till max.
Alltså lade jag i ett ägg (i en påse iofs för att slippa ev kladd) för att kolla skyddet och lite dasspapper för att kolla vattentätheten.
20131018_182748.jpg

20131018_182912.jpg

Sedan gav jag väskan till Edith, aka the Destroyer, i badet. För att få ett hårdare test behöver man en monstertruck, dynamit och en späckhuggare.
20131018_183118.jpg

20131018_183150.jpg

20131018_183316.jpg

Moment of truth.
20131018_183501.jpg

Great success. Torrt och helt.
Skar ut fler klockrutor. 4 stora och två lite mindre. Man skulle lätt få plats med 8 klockor men jag gillar marginaler.
20131018_184557.jpg

Schysst.
20131018_184611.jpg

Blev bra detta. Kul att få pilla lite med skumgummi.
PS. Hela inlägget skrevs på telefonen, för the Destroyer vilade ut sig med "sin" Saddleback-skyddade Ipad. Gissa vem som är chefen hemma hos mig...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
Perfekt genomfört test av ett trotjänar-case.
Har ett liknande fr peli, de är suveräna.

Ett par vadderade handklovar när du spatserar på stan så har du ett utmärkt vapen som ingen kan ta ifrån dig.
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Haha...:D, fan va bra jobbat, kul och trevligt reportage! Like a boss, hälsa och tacka lillchefen för underhållningen ;)!
 
Grymt test! Finns det fler färger än svart och gul?
Äh, skit samma förresten, blev så nyfiken att jag hoppar in på deras hemsida i detta nu! :)
 

alfgren

Rolex
2-Faktor
+1 för Edith. Det heter en av mina döttrar också. Verkar vara ungefär samma ålder på dem också (~1år?).
 

StrawberryFields

Sir Notalot
Mycket lockande. Problemet är bara att 1. dokumentationen hade blivit kass 2. Vi hade med all säkerhet tappat bort den :hilarious:
1. Ser jag inte som ett problem. Suddiga bilder under kvällen för att följa upp med ett par bra stories och skarpa bilder dagen efter. Bidrar till kaos känslan.

2. Vad är mer sjef än tre välklädda grabbar, schyssta dinkor som röjer i 180 kilometer i timmen som turas om att ha en pelicase fäst i handleden med ett par handbojor?
 

hollow123

Rolex
1. Ser jag inte som ett problem. Suddiga bilder under kvällen för att följa upp med ett par bra stories och skarpa bilder dagen efter. Bidrar till kaos känslan.

2. Vad är mer sjef än tre välklädda grabbar, schyssta dinkor som röjer i 180 kilometer i timmen som turas om att ha en pelicase fäst i handleden med ett par handbojor?


Håller med på båda punkterna. Löser du väska och handbojor?
 

meo_swe

Audemars
1. Ser jag inte som ett problem. Suddiga bilder under kvällen för att följa upp med ett par bra stories och skarpa bilder dagen efter. Bidrar till kaos känslan.

2. Vad är mer sjef än tre välklädda grabbar, schyssta dinkor som röjer i 180 kilometer i timmen som turas om att ha en pelicase fäst i handleden med ett par handbojor?
För jag vara med och leka? Jag har ett par handklovar. Kronmärkta dessutom som jag kan låna
 
Topp