• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Test av sommarbeater

jabla

Sarlacc
Nu när sommaren närmar sig (åtminstone i Skåne) så vill man ju gärna att klockan skall tåla sommarens aktiviteter. Öl & bad hör ju till de populärste inslagen så jag gjorde ett kombinerat test med min GMT.
GMT_beer.jpg


På frågan kan jag bada i öl med min Rolex? är svaret: Ja, åtminstone upp till 5,5 vol%.
Varning: För hög alkoholhalt kan torka ut packningarna :)
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Det hade väl nästan varit värre om han inte tvättade klockan efteråt? ;)
 

jabla

Sarlacc
Lugn!
Ingen öl gick till spillo, klockan var nytvättad.
Förstår inte varför jag skulle tvätta den efteråt :D
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Men HUR tvättade du den innan? Rejält med ultraljud eller lite under kranen bara?

Mkt jox inuti länkarna som säkert gjorde din öl väldigt smakrik :eek:
 

meo_swe

Audemars
Nej ush!
Du kan ju inte ha en ölig klocka. Det är ju ovärdigt!

Ge den till mig istället, så ska jag försöka våldtäktsduscha den ren... ;-)
 

Hardy

Thug
Så kallad biofilm fastnar på klockan. Och du har nu druckit upp en del av dig själv:)

för övrigt kan jag bidra med lite info om att bada badtunna: trät i tunnan får snabbt en biofilmshinna av alla människor som badar i den och kan ge utslag och ibland sprida sjukdom. Googla biofilm, jävligt vidrigt.

Grym klicka och bild!!
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Coolbild! Dock är det väl en annan på forumet som har tagit en liknande bild? (Har för mig att det var en sub då) :D
 

jabla

Sarlacc
Så kallad biofilm fastnar på klockan. Och du har nu druckit upp en del av dig själv:)

för övrigt kan jag bidra med lite info om att bada badtunna: trät i tunnan får snabbt en biofilmshinna av alla människor som badar i den och kan ge utslag och ibland sprida sjukdom. Googla biofilm, jävligt vidrigt.

Grym klicka och bild!!

Ytterligare en sak man inte ville veta :)
Jag har badat med den i vår badtunna :eek:
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Frun sa ifrån när jag skulle doppa Tudorn i rödtjut ;) Nu klocksurfar hon som tokig :) Tänk vad Irish Coffee kan göra....
 
Topp