• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

That '70s show!

denjohan

Rolex
Pledge Member
Nu är det dags! Bejaka velourdressen, platådojjorna och den tyska porrfilmsmuschen! Fram med era sjuttiotalssamlingar! Här är det bara sjuttiotal som gäller, decenniet där inget, säger inget, var för mycket. Först ut blir min privata sjuttiotalssamling:

70.jpg


Från vänster till höger: Omega Flightmaster (1972), Omega Seamaster 1040 Chrono (1973), Seiko Pogue (1976), Seiko 6139-8020 (1977)

Sjuttiotalet du ljuva. Ärligt talat skulle jag kunna hålla mig till sjuttiotalsklockor enbart, det finns oändliga oceaner med kul att ösa ur.
 

Kvisten

Cartier
2-Faktor
Den högra är ju galet skön, stark vill-ha känsla där! Var hittar man såna, bukten uteslutande?

Vet inte riktigt var man kan hitta en. De är inte alltför vanliga. Jag hittade min hos en tysk urmakare efter att ha letat ett bra tag. Tänkte när jag köpte den att den ska bli en keaper. Men jag har redan börjat fundera på att låta den vandra vidare. Vi får se :)

KRTBcYC.jpg

nvJ7KGR.jpg

DAYRJ7x.jpg
 

denjohan

Rolex
Pledge Member
Den där Omegasamlingen är helt otrolig. Jag tror bokstavligen att det inte fanns ett enda ur där som jag _inte_ skulle vilja ha.
 
Topp