• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Bell & Ross BR126 Chronograph, By John Mayer

Riktigt snygg, börjar bli sugen på en B&R igen....

http://www.hodinkee.com/blog/in-depth-the-bell-ross-br-126-explained-by-john-mayer

_MG_8464.jpg


_MG_8469.jpg
 

ErikGBG

Audemars
Den har fan allt rent designmässigt utan en sjysst länk. Kollade faktiskt in denna igår, 23 lax ny från gråhandel. Not bad, not bad at all....
 

Dalomo

Rolex
2-Faktor
Såg den där igår med. Riktigt bra! De har verkligen lyckats blanda vintage/pilot/dykare på ett elegant sätt till ett bra pris. Och visst lite lånad design från här och där men den får ett helt eget uttryck. Kul klocka helt enkelt!
 

wundlander

I know I look great in my Mustache
GAS!
Jag är eld och lågor. Många fina dinkor på deras lista. Hade glömt att jag ville ha en B&R. Nu minns jag. Tack?
 

carlanton

Audemars
Jag har väldigt svårt att förstå hur någon kan gilla fakepatina. Å andra sidan gillar John Mayer fakepatinerade gitarrer och fakepatinerade kläder också, så kul för honom.

Annars var den rätt schysst!
 

plattfot

Rolex
Kronografen är riktigt fin, men den är ju så hög. Hade vunnit på att haft ett manuellt verk och bli några millimeter tunnare och haft mer vintageutseende.
 

Pope

Cartier
Ps. Klockan har en färg på visare och siffror som ger ett varmt intryck. Tycker personligen det är jäkligt snyggt.
Snacket om fakepatina som dyker upp så fort nåt går mot gult är bara trams och hör endast hemma hos klon-/fejk-producenter som bakar tavlor i ugnen och slaskar soja på kinesiska 6538-kopior.
Så det så....:cool:
 
Topp