• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The gris is back!

Ricrob

Patek
Idag var jag äntligen och hämtade ut Orisen efter några veckor hos makaren! Putsad/polerad, justerad chrono-hand (stora sekunden), genomkollad med beröm godkänt och trycktestad. Faen vad en sådan operation lyfter en klocka, eller hur?! Nu vill jag ju inte sälja den.. Än iaf. ;) Lite nykär och smålycklig traskar vi försiktigt runt bland bilarna tillsammans men som sagt försiktigt, för det är lätt hänt att dunka i den rackaren lite här och där! Den är så FET! :woot:

Lite färska bilder, hoppas de/det/den uppskattas!

Direkt från makaren till armen, ställde den inte ens!
riCQJeY.jpg


Polera titan ska visst vara ett jävulskap men bra blev det.
SQOEaRw.jpg

4lv0zu2.jpg

f7Af93Z.jpg


Jag gillar verkligen det platta "face't" och reflexerna det ger, tvärtemot alla vintage-plexi-fans där ute. ;)
yLuSxg6.jpg


Bästa vinkeln!
b9DRyrR.jpg

Yv9NdcW.jpg


Ventilsidan är inte lika rolig hur man än vänder och vrider.
BRMBQfu.jpg

PImHdXz.jpg


Make's u seasick..
s2AjBqT.jpg


En bild för storleksref.. (Minst en like från Målarn iaf)
T1vXedN.jpg


Nu ska vi snart bada tillsammans för första gången!
 

maxmol

Panerai
Tänker mig att det är en sån som Flavor Flav skulle ha om han hade armbandsur. Men häftig var den. :)
 

Archie

Cartier
kommer man ens igenom säkerhetskontrollen på flygplatserna med en sådan? den måste ju lätt räknas som ett vapen?! =)
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Älskar Oris, den där är oerhört fet.
Borde sälja det jag har och köpa enbart Oris- och Sinnklockor. Egentligen.
 

vekktah

Cartier
Blir alltid glad att se oris. Den där generationen är grym. Borde behållit min 47mm titan. F.ö borde du (Ricrob) klämma på min bell & ross vid tillfälle. Den är egentligen skapad mer för din armdimension den också.
 
Topp