• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Karlskrona Watch Company Treudd Dive Watch - Official Pre-Order Information

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Nä jag kör efter mohammedanska kalendern. Vilket fortfarande gör mig skitgammal. :(
Men jag kan be Todd tillverka två st nr 079 gratis, men jag tvivlar på att det ger resultat. ;)
Och jag verkar köra efter min egna fyllekalender för jag skulle skriva 078 men det blev visst ett extra år[emoji6] Men du har inte bokat 78 också hoppas jag? [emoji6]
 

Mforce

Vacheron
2-Faktor
Och jag verkar köra efter min egna fyllekalender för jag skulle skriva 078 men det blev visst ett extra år[emoji6] Men du har inte bokat 78 också hoppas jag? [emoji6]
Fyllekalendern är nog den vettigaste hittills. :D
Jag väntar på senare upplaga, vill ha 666.

(Eller jag vågar snarare inte beställa en klocka till just nu. Jag gjorde misstaget att påminna mrs mforce om den jag har på g in och det var faktiskt ganska läskigt)
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Konstig vändning på tråden. Ska man handla så ska man göra det för att man vill ha en, inte för att vara schysst. Klockan har även marknadsförts på andra forum och på bradystraps.
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Konstig vändning på tråden. Ska man handla så ska man göra det för att man vill ha en, inte för att vara schysst. Klockan har även marknadsförts på andra forum och på bradystraps.

Det konstiga är att man frågar ett forum om generella tips och sedan går det enbart ut på att sälja den till de man frågat. Sedan tycker jag det är konstigt att man kallar det ett klockmärke när det är ett onoff.
Med de sagt så tycker jag klockan verkar prisvärd och därför köper jag en som en kul grej.
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Det konstiga är att man frågar ett forum om generella tips och sedan går det enbart ut på att sälja den till de man frågat. Sedan tycker jag det är konstigt att man kallar det ett klockmärke när det är ett onoff.
Med de sagt så tycker jag klockan verkar prisvärd och därför köper jag en som en kul grej.
Samma med bombfrog. Samma person bakom och de såldes som ett separat märke. Bättre att etablera ett riktigt märke och släppa alla modeller under det namnet imho.
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fyllekalendern är nog den vettigaste hittills. :D
Jag väntar på senare upplaga, vill ha 666.

(Eller jag vågar snarare inte beställa en klocka till just nu. Jag gjorde misstaget att påminna mrs mforce om den jag har på g in och det var faktiskt ganska läskigt)
Haha, känner helt klart igen mig. Jag passade på att berätta när hon är i Kina nu och hoppas att hon har fullt upp för att reflektera och hunnit glömma bort när hon kommer hem.... Får se om der fungerar... [emoji15]
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Haha, känner helt klart igen mig. Jag passade på att berätta när hon är i Kina nu och hoppas att hon har fullt upp för att reflektera och hunnit glömma bort när hon kommer hem.... Får se om der fungerar... [emoji15]

Behöver ni försvara en klocka som kostar strax över tre tusen?
 
  • Like
Reactions: CLT

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Behöver ni försvara en klocka som kostar strax över tre tusen?
Svar ja (förklara är mer rätt känner jag) när jag även håller på att flytta hela familjen till Indien för boende där ett par år. Finns fler hål att fylla än man tror vid en och då framstår inte ett klockköp, hur än logiskt det är för oss, som en bra idé för min fru. Inte ens för 3000 ;)
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Svar ja (förklara är mer rätt känner jag) när jag även håller på att flytta hela familjen till Indien för boende där ett par år. Finns fler hål att fylla än man tror vid en och då framstår inte ett klockköp, hur än logiskt det är för oss, som en bra idé för min fru. Inte ens för 3000 ;)

Fast det är som sagt inte mer än ett par rimligt prissatta skor..
 

Fido1

Panerai
Pledge Member
2-Faktor
Fast det är som sagt inte mer än ett par rimligt prissatta skor..
Säger inte emot dig på något sätt. Men flytta liv, familj och boende runt halva världen så kan även en "onödig" utgift i paritet med ett par bättre skor framkalla ett höjt ögonbryn eller 2 från ens bättre hälft, oavsett inkomst.
 

Ruskprick

Panerai
2-Faktor
Behöver ni försvara en klocka som kostar strax över tre tusen?

För mig är "en kul grej" att köpa en terroristcasio på loppis för 20:-... Inte alla, oavsett inkomst, som tycker 3000 är "lite" för en klocka som "en kul grej". Det hoppas jag du förstår.

With that said... Så hoppas jag det blir något av Karlskrona, även om det går att diskutera om hur mycket hantverk det är så tror jag Todd lagt ned en hel del tid och hjärta på att få till något bra. Gissar på att man inte direkt blir miljonär på att sälja små partier av klockor.
 
I wanted to thank everyone for their support here. I have put a lot of time in to this project and I am completely dedicated to bringing it to the finish line and delivering a solid dive watch for the money. I am excited and feel proud of the Karlskrona name and everything it means to me.

I am always available to everyone here to answer questions.

Best,
Todd @ KWC
 

Mr Chance

Kalmar
Det är lustigt, det här med hommager. Vissa blir kallade hommager och vissa blir kallade "prisvärda" och "en kul grej".

Med det sagt så tycker jag Treudd är en snygg klocka! Men jag tycker ju å andra sidan att Rolex Submariner är en av de snyggaste klockor som producerats...
 

Ministern

Founder
2-Faktor
Det är lustigt, det här med hommager. Vissa blir kallade hommager och vissa blir kallade "prisvärda" och "en kul grej".

Med det sagt så tycker jag Treudd är en snygg klocka! Men jag tycker ju å andra sidan att Rolex Submariner är en av de snyggaste klockor som producerats...

Visst ser den ut som en generisk dykare och som sådan kommer den alltid ha kraftiga spår av Sub, dykarnas dykare. Det är svårt att göra en snygg dykaren inte förlita sig på Subs klassiska drag.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp