• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Korean Clock Lady

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Detta är ett klassiskt radioklipp, han ringer upp en koreansk kvinna som har en klockverkstad. Det roliga är att han spinner på att hon skall säga ordet clock hela tiden, men det går inte så bra får ni höra, hehe! Enormt taskigt, jag vet, men enormt kul att lyssna på, Enjoy!

 

jabla

Sarlacc
Detta är ett klassiskt radioklipp, han ringer upp en koreansk kvinna som har en klockverkstad. Det roliga är att han spinner på att hon skall säga ordet clock hela tiden, men det går inte så bra får ni höra, hehe! Enormt taskigt, jag vet, men enormt kul att lyssna på, Enjoy!
Gammal men lika väl kul fortvarande. :)
 
Jag är inte speciellt förtjust att göra sig lustig på andras bekostnad och ser inte alls det roliga i att en person pga av sin lingvistiska bakgrund har svårt för att uttala vissa ord. Visst kan det vara på sin höjd lite lustigt om det dyker upp spontant i en speciell situation men att aktivt försöka frammana är bara tecken dålig smak och personlighet.

Med andra ord jag skrattade inte en enda gång...
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Jag är inte speciellt förtjust att göra sig lustig på andras bekostnad och ser inte alls det roliga i att en person pga av sin lingvistiska bakgrund har svårt för att uttala vissa ord. Visst kan det vara på sin höjd lite lustigt om det dyker upp spontant i en speciell situation men att aktivt försöka frammana är bara tecken dålig smak och personlighet.

Med andra ord jag skrattade inte en enda gång...



Kom igen nu Tore! Så jävla farligt är det inte, men du är väl en sådan buttergubbe som tycker det är fel och säga Arab Chocolate om en klocka och dess tavla också, pga att det är rasistiskt.



https://klocksnack.se/threads/fru-kvoten.21527/
arabchoklad_zpsf18b8e37.jpg


arabchoklad1_zps5c306c82.jpg


Bilder lånade av chrisse ;)
 
Kom igen nu Tore! Så jävla farligt är det inte, men du är väl en sådan buttergubbe som tycker det är fel och säga Arab Chocolate om en klocka och dess tavla också, pga att det är rasistiskt.

Allt är kul och roligt tills det blir ens egna bekostnad. Det är lätt att inte tänka ett steg längre när man själv inte blir drabbad. Har inga problem med ta på mig gubbkepsen och vara butter när det behövs. Enligt mig är det på tok för lätt att gömma sig bakom ord som kul, skoj, skämt och bjuda på sig själv när man kanske borde fokusera och fundera på orden konsekvenser och empati istället.
 

ErikGBG

Audemars
Så länge man själv garvar när folk driver med ens uttal när man är utomlands ser jag inget problem. Och det händer iaf mig varje gång typ :)
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Allt är kul och roligt tills det blir ens egna bekostnad. Det är lätt att inte tänka ett steg längre när man själv inte blir drabbad. Har inga problem med ta på mig gubbkepsen och vara butter när det behövs. Enligt mig är det på tok för lätt att gömma sig bakom ord som kul, skoj, skämt och bjuda på sig själv när man kanske borde fokusera och fundera på orden konsekvenser och empati istället.




Tore, Tore, Tore! JA! Det är lite väl taskigt det han gör när han driver med The Korean Cock Lady! Empati, visst ska man ha det, men i detta fall så måste man ju kunna se det ironiska i det hela. Tack om scenariot vore verklighet istället, hon skulle fortfarande uttala ordet clock fel (cock) eller hur.

En tanke som slår mig, hur ser du på folk som skrattar åt bloopers osv, det är också på folks bekostnad, och som du resonerar så kan man ju inte kosta på sig ett skratt när det gäller det häller, får då blir det brist på empati.

Nädu...Tore Skoman, jag tycker du är ute och cyklar i detta fall, finns värre saker här i världen, än att skratta åt en Korean Clock lady som uttalar ordet Clock, Cock istället.

Tack för Kaffet!
 

Mattias79

Cartier
I Sverige pågår uppenbarligen en tävling i vem som kan bli kränkt eller illa berörd först. Bara själva ordet "kränkt" är så fullkomligt urvattnat att det är en skymf mot människor som blivit kränkta på riktigt. Medan moralens väktare, som vi sett exempel på i den här tråden, letar anledningar till att spela pk-kortet, sannolikt för att boosta sin egen självbild, uppfostrar vi en generation offer. En generation som beskyller samhället för sin otillräcklighet och hävdar rättigheter utan att veta vad egenansvar är för något.
 

Mattias79

Cartier
Klippet är askul. Ibland skrattar någon åt mig, det bjuder jag på, ibland skrattar jag åt andra. Självklart utan att för en sekund känna att den andre skulle ha ett mindre människovärde än mig.
 
I Sverige pågår uppenbarligen en tävling i vem som kan bli kränkt eller illa berörd först. Bara själva ordet "kränkt" är så fullkomligt urvattnat att det är en skymf mot människor som blivit kränkta på riktigt. Medan moralens väktare, som vi sett exempel på i den här tråden, letar anledningar till att spela pk-kortet, sannolikt för att boosta sin egen självbild, uppfostrar vi en generation offer. En generation som beskyller samhället för sin otillräcklighet och hävdar rättigheter utan att veta vad egenansvar är för något.

Helt klart bland det bästa och mest träffande jag läst på senare tid. Snyggt!
 

DrDre

Patek
Det finns nog få saker i Sverige som jag ogillar mer än att att folk hela tiden blir "kränkta" över minsta lilla sak. Svensken har ju fan blivit världens mesigaste folk som sitter och lipar och ägnar sig åt självömkan över precis allt.

Jag har tröttnat på detta nu och om folk börjar köra med det där "jag blir kränkt"-snacket så skiter jag blankt i det. Om folk är så förbannat känsliga så är det deras problem, och inte mitt och jag vägrar att anpassa mig till det. Artig, vänlig och visa hänsyn tycker jag gäller, men att anpassa sig till lipsillar, nej, det gör jag helt enkelt inte längre.

Dick Harrison skrev en rätt intressant artikel om just detta:

http://magasinetneo.se/artiklar/krankta-av-fakta/
 
Topp