• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The London Report

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Är en sväng i London för att utveckla mitt kunnande om internationella/europeiska regler avseende penningtvätt och finansiering av terrorism. En klatschig inledning är alltid viktig för att inte tappa publikens intresse :)

Såååå, därför drog jag ut på stan för spana lite klockor.

Började med ett besök på Graff, hade bokat tid innan tack vare tidigare kontakt på min och målarns Baselresa. Hade blivit svårt att ta sig in i butiken annars.

Provade en trevlig Tourbillon minuterepeater, dessvärre utan band..... Tyckte dock att det var svagt att försöka sälja på mig en klocka som hade repor på boetten ca kl 13 samt hairlines runt kronan........klockan kostade 400.000 pund...
image.jpg
image.jpg
image.jpg

Galet stor klocka, vinkeln på kortet spelar ett spratt mot min DD. 36mm Vs 47mm.....


Så vidare till Burlington Arcade. Här finns det en grym Vintage Omegahandlare, gissar flera hundra klockor i lager. Provade en helrenoverad "The Grand". Trist tyckte jag när patina saknas....
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Sen några meters promenad till den galnaste Vintage Rolex butiken ever. The vintage Watch company. De hade lätt 500 vintage rollar till salu. Alla cirka till det minst dubbla priset vi är vana vid här i Svedala. Min lapis på länk kostade över 20.000 pund....

Onyx, check. Stella, check. Dubbelröd SD med papper, check.....
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg
image.jpg


Sen fanns lite blandade vintage affärer. Återkommer med bilder.
 

calzone

Vacheron
Grymt tack för trevlig läsning o bilder! Om du e kvar får du gärna kolla om de e samma tavla på denna som min, och hur mycket dom begär för den?

image.jpg
 

M.M

Cartier
Ruggiga klockor och väldigt ruggiga priser! Borde avyttra sina klockor på den marknaden...
Tack för bilder och tips på besök nästa gång man är i London.
Mvh, M
 

StarMan

KS Explorers Club
2-Faktor
Helt galet! I den vintage affären hade man ju kunnat spendera hur mycket tid som helst. Tråkigt med priserna bara.
 

Sond

Patek
Kul att få dessa reseberättelser. Burlington Arcade är lite av en favorit. Har dock aldrig köpt något där då det kostar flis. Var väldigt nära att köpa en Omega tippelkalender i helguld en gång för ca 4 år sedan. Men fegade ur(!). Dottern var med och började ana åt vilket håll det lutade och redogjorde för att om jag köpte en gammal klocka för det priset så var det bevisat att jag var - jag något som bara tidiga tonåringar kan få ur sig...
 

paradis

Audemars
Även kanske med 20%, så är det mycket,ock kunder har dom säkert,annars hade dom väll minskat på priser.Har aldrig , sett så många vintage Rolex, måste ha varit fin känsla , att gå omkring ock titta.........Tack för bilder......:)
 

Sond

Patek
Det riktigt häftiga är ju att man på några minuter kan ta sig till Jermyn Street för att köpa fantastiska skor och om man har några pengar kvar kan man gå till Savile Row så man slipper gå med ändan bar..:D.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Det riktigt häftiga är ju att man på några minuter kan ta sig till Jermyn Street för att köpa fantastiska skor och om man har några pengar kvar kan man gå till Savile Row så man slipper gå med ändan bar..:D.
Check!
 

jerka2.0

I can Jive!
Friends Of KS
2-Faktor
Wow, måste till London!
( kom precis på att jag ska dit i oktober :smug:)
Tack för reportaget.
/j
 
Topp