• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The London Report

TicTack

Cartier
Är en sväng i London för att utveckla mitt kunnande om internationella/europeiska regler avseende penningtvätt och finansiering av terrorism. ...

Jag har personligen funderat på kombinationen av de där två fälten. (Alltså inte att genomföra själv, men om det förekommer!)

Jag har hört personer som blivit ifrågasatta när de haft en mindre klocksamling med sig genom tullen, men aldrig att EN ENDA dyr klocka på armen ifrågasatts.

Borde inte t.ex. en (vintage) Patek av det dyrare men inte jätteovanliga slaget vara ett av de smidigaste och riskfriaste sätten att föra över mycket pengar "spårlöst" över gränser?
 

Pope

Cartier
Oh La La! Vilken galen vintagebutik.

Säger som Pippis okända och utfattiga syster: 'En kappsäck full med pengar vore oxå bra att ha'.
 

Leben

Queen Elizabeth II
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Jag har personligen funderat på kombinationen av de där två fälten. (Alltså inte att genomföra själv, men om det förekommer!)

Jag har hört personer som blivit ifrågasatta när de haft en mindre klocksamling med sig genom tullen, men aldrig att EN ENDA dyr klocka på armen ifrågasatts.

Borde inte t.ex. en (vintage) Patek av det dyrare men inte jätteovanliga slaget vara ett av de smidigaste och riskfriaste sätten att föra över mycket pengar "spårlöst" över gränser?

Marknaden för diamanter är större, snabbare och enklare....
 

TicTack

Cartier
Jag har personligen funderat på kombinationen av de där två fälten. (Alltså inte att genomföra själv, men om det förekommer!)

Jag har hört personer som blivit ifrågasatta när de haft en mindre klocksamling med sig genom tullen, men aldrig att EN ENDA dyr klocka på armen ifrågasatts.

Borde inte t.ex. en (vintage) Patek av det dyrare men inte jätteovanliga slaget vara ett av de smidigaste och riskfriaste sätten att föra över mycket pengar "spårlöst" över gränser?
Marknaden för diamanter är större, snabbare och enklare....

Det kan jag tänka mig, och troligtvis svårare att spåra? Men troligtvis mer riskfyllt? Jag har följt olika klockforum en längre tid, och aldrig läst om att någon fått problem med EN klocka, på armen. Att köra "inget att deklarera" med diamanter gömda någonstans känns inte lika straffritt!
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Trevlig läsning och roliga bilder på ett galet utbud.

Tack för att du delar med dig.

Får försöka boka en resa till London.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Det kan jag tänka mig, och troligtvis svårare att spåra? Men troligtvis mer riskfyllt? Jag har följt olika klockforum en längre tid, och aldrig läst om att någon fått problem med EN klocka, på armen. Att köra "inget att deklarera" med diamanter gömda någonstans känns inte lika straffritt!

Fuskrolle hiphop-stylee med äkta is var det väl någon som körde för "ett tag" sedan?
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
Vår egna personliga KS-korre.

Enda trista med UK är priserna där, fast utbudet finns inget att klaga på.
 

eriksson850

Carpe Diem certifierad medlem
2-Faktor
Jag har personligen funderat på kombinationen av de där två fälten. (Alltså inte att genomföra själv, men om det förekommer!)

Jag har hört personer som blivit ifrågasatta när de haft en mindre klocksamling med sig genom tullen, men aldrig att EN ENDA dyr klocka på armen ifrågasatts.

Borde inte t.ex. en (vintage) Patek av det dyrare men inte jätteovanliga slaget vara ett av de smidigaste och riskfriaste sätten att föra över mycket pengar "spårlöst" över gränser?


Tänk sedan om du även byter tavlor på några klockor, tar med dig 4-5 st klockor. Olma, Atlantic, Tissot och en Lanco... Vips så har du fört med dig 4 Patek och skickar tavlorna på sidan.
Även klockor skickade med paket med helt demonterade verk lär ju vara i stort sett riskfritt om du skippar signerade tavlor och bryggor/rotor... (Klockor/reservdelar)

Sorry för OT. Trevligt reportage med fina klockor! :)
 
Topp