• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Time Teller gör video om svenska klockbolaget Singulier Watches

Johan86

Panerai
2-Faktor
Vad finns det att säga? De säljer uppenbarligen skamlösa kopior av tvivelaktig kvalitet. Köparkretsen är väl den samma som köper accessoarer på lågpriskedjor.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Det är ett s.k. "drop shipping"-företag. Jag gissar att prylarna kommer från AliExpress och liknande. Såvitt jag kan se så finns det inget företag med det namnet registrerat i Sverige, och de har ingen adress i Norrköping eller någon annanstans. Det existerar antagligen bara på någons laptop; websidan ligger på shopify.
Bilden på "About"-sidan är gratis stockfoto, antagligen inte Norrköping, snarare taget i Stockholm gissar jag.
Så det finns egentligen inget som säger att det är svenskt ö.h.t. förutom att de påstår det och har en bild på en svensk flagga...
 

idagtisdag

Cartier
Det är ett s.k. "drop shipping"-företag. Jag gissar att prylarna kommer från AliExpress och liknande. Såvitt jag kan se så finns det inget företag med det namnet registrerat i Sverige, och de har ingen adress i Norrköping eller någon annanstans. Det existerar antagligen bara på någons laptop; websidan ligger på shopify.
Bilden på "About"-sidan är gratis stockfoto, antagligen inte Norrköping, snarare taget i Stockholm gissar jag.
Så det finns egentligen inget som säger att det är svenskt ö.h.t. förutom att de påstår det och har en bild på en svensk flagga...
Intressant. Googlar jag på Singulier Watches får jag en träff på en kille med svenskt namn som på Linkedin säger sig vara grundare och ägare.
 

pemlock

Panerai
2-Faktor
Intressant. Googlar jag på Singulier Watches får jag en träff på en kille med svenskt namn som på Linkedin säger sig vara grundare och ägare.
Intressant, det fick jag aldrig upp. Tja, då är han kanske svensk trots allt. Men som sagt, företaget verkar inte lämna några spår i övrigt. Jag tror fortfarande att det bara är en websida. Det är inte unikt på något sätt, det finns ett antal små obskyra webbutiker som säljer kinesiskt skräp som man lika gärna kan köpa direkt från källan. (Betydligt billigare då.)

Drop shipping som koncept är inte principiellt fel. En del av Amazons verksamhet är sådant. (Men de har egna produkter och lager för andras produkter också.)
Från början var det väl ett sätt att kapa lagerkostnader och genom att skeppa prylar direkt från grossist eller tillverkare (som slutkunder inte kan handla av direkt), utan att mellanlagra det, men det har kommit att "missbrukas" på det här sättet.
 
Senast ändrad:
Topp