• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

The Watch I Wore The Most In 2014

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Blev inspererad av Hodinkee's inlägg med samma namn

http://www.hodinkee.com/blog/the-wa...4-by-every-single-member-of-the-hodinkee-team

Så nu kör vi en tråd med samma tema på Klocksnack!

dsdsdsd.JPG


Köpte denna slutet av 2013, så den följde med in i 2014 och var given på handleden hela våren och sommar. På uteserveringar i Stockholm och på stranden vid medelhavet. En skön allround klocka och jag har blivit mer fäst vid än vad jag tänkt mig. Tankarna har kommit om den ska säljas för att köpa storebror vilket lockar, men efter lite fungering så har jag kommit fram till att jag inte vill sälja denna, snarare komplettera med en Sub. Den är ju vanlig och enkel i klassisk dykarstuk men med sköna vintageinslagen som gilt tavla och bigcrown. Är ju ingen märkvärdig eller okänd klocka så skriva mer än så behövs inte. Har även burits på läderband och natoband, men med facit i hand så vinner länken i längden.

Nu får vi se 2015 har att bjuda på och vilka inköp som kommer göras! HÄÄÄJ
 

Bomier

Moderator
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Kul tråd. :)

Efter att funderat ett tag så kommer jag fram till att det är 2 klockor som burits mer än de andra. :)

Efter jag bytte till länk på Divern så har den fått en hel del handledstid... Fantastisk klocka:
85507b278c4c0e8618ce8377b29327a0_zpscedd730b.jpg


Men det är mellan den och min PVD Explorer2a som tävlar om mest tid: ;)
FD582173-5771-4F96-A901-47F2CD4BB045_zps6dhmxqdc.jpg


Men ska jag vara helt ärlig så har jag nog burit med Datejusts (16xx) under året, (men väldigt många olika) :)

Mvh
Micke
 
Topp