• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Theorema Klockor

max

Dancing Queen
Diskuterats flitigt på senaste.. Riktiga skitklockor, lägg pengarna på en seiko, tissot eller certina eller nått annat men inte theorema för allt i världen
 

jagundrarbara

Breitling
80talisten skrev:
jagundrarbara skrev:
tack för svaren

Jag vill ha en skeleton klocka men hittar inga ordentliga till rimligt pris runt 2-5 tusen. Tips på några?

I den prisklassen hade jag slängt ett öga på Kinesiska Sea-Gull, bra kvalitet för liten peng. Dom borde nog ha någon modell med skeleton.

Edit. Här har du en modell
http://www.seagullwatch.eu/auto/M182SLK.php


Har faktist kollat på dem tidigare, men vart köper man dom?
 

max

Dancing Queen
skeleton är svårt det liksom osar skräp... eller i vissa extrema fall ohyggligt dyrt, och då drar det iväg rejält.
Stora problemet med billiga ur är ju att de har billiga urverk vilket resulterar i att det inte är så sexigt som det kan se ut på bilder. Att behöva se det hela tiden brukar mest resultera i att det blir grötigt, svåravläst och att man irriterar sig på det klena verket.

Ok nu var det sagt, lite konstruktiva förslag då
Hamilton jazzmaster open heart
275692d1271143044-hamilton-open-heart-img_2594.jpg


Annars har seagull några varianter, fortfarande billiga kinaklockor men ärligare än theorema iaf
http://www.usseagull.com/EnProductShow. ... =69&ID=124

Åk gärna till någon ur och penn eller liknande och prova om du verkligen vill ha en skelettklocka innan du beställer för dina pengar, man får trevliga beggade klockor med urtavla för den summan.
 

David

Bödeln
Är det bara jag som tycker det stinker troll lång väg?

Man får vad man betalar för i vissa fall, i andra fall betalar man alldeles för mycket.

Den här tycker jag är fin, kostar dessutom långt under Theoremas "listpris":
viewtopic.php?t=2265

(Ja, det är min klocka.)
 
Topp