• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tid och doft klockor?

Brodde

Basic
Hej! Tänkte bara fråga om någon här har någon erfarenhet av www.tidochdoft.se som man finner i Dalsjöfors? Tänkte köpa en Certina klocka där och vill bara veta så jag köper en äkta klocka :D

Detta är iofs inget svar på din fråga men vill du vara säker på att du får riktiga grejer så rekommenderar jag klockia.se :)
Dem är AD för Certina, har en fysisk butik på Gotland och har dessutom väldigt bra priser på deras hemsida!

Ett tag sedan nu (08/09 tror jag) köpte jag en automatisk Tissot-kronograf där. Sedan trivdes jag inte alls den, ringde och beklagade mig och han sa att jag hade ju två veckors öppet köp. Så han tog tillbaka den utan snack. Enormt schysst affär, väldigt trevliga och bra priser hade dom. Har köpt ett par andra klockor där som inte lämnades tillbaka. Men om det är samma ägare nu som då vet jag inte.

Funderar också på att beställa därifrån, undrar även jag om sidan är legit. Står på deras webbsida att de ska vara Certina auktoriserad dealer, kan man bekräfta detta någonstans, någon källa? Den klockan jag är ute efter är 1000 kronor billigare där jämfört med klockia och hela 2000 kronor billigare än exempelvis Stjärnurmakarna, vilket fick mina varningsklockor att ringa en aning.

Funderar också på att beställa därifrån, undrar även jag om sidan är legit. Står på deras webbsida att de ska vara Certina auktoriserad dealer, kan man bekräfta detta någonstans, någon källa? Den klockan jag är ute efter är 1000 kronor billigare där jämfört med klockia och hela 2000 kronor billigare än exempelvis Stjärnurmakarna, vilket fick mina varningsklockor att ringa en aning.
Det är bara att köra!

Bumpar denna tråd. Är de fort. okej? Läst en del dåliga recensioner om butiken.

Vill delbetala klockan (som är 700kr billigare där än den enda andra svenska butik som har den inne) men står ingenting om villkoren för det där. Finns en flik men trycker jag där (både med dator och mobil) står det inte vad villkoren är. Är handelsbanken finans (som jag tror bytt namn till nåt på C. Typ Cester?) Men om jag delbetalar på 3 eller 6mån har jag ingen aning om vad slutpriset blir.

Beställde en G-shock klocka från Tid & doft för 2 dagar sedan.
Först kom klockan utan original papperslåda.

Sen är klockan smutsig och har missfärgning på bandhållare och bezel.

Måste ha varit en skyltex eller att klockan är begagnad.

Mailade de igår men de har inte svarat.

Ingen affär jag skulle rekommendera.

IMG_6445.JPG

IMG_6457.JPG

IMG_6447.JPG

IMG_6448.JPG

Beställde en G-shock klocka från Tid & doft för 2 dagar sedan.
Först kom klockan utan original papperslåda.

Sen är klockan smutsig och har missfärgning på bandhållare och bezel.

Måste ha varit en skyltex eller att klockan är begagnad.

Mailade de igår men de har inte svarat.

Ingen affär jag skulle rekommendera.

IMG_6445.JPG

IMG_6457.JPG

IMG_6447.JPG

IMG_6448.JPG
Hade liknande problem med en Tissot. Den var antagligen begagnad eller skyltex den med.

Hade liknande problem med en Tissot. Den var antagligen begagnad eller skyltex den med.
Tråkig att höra att du hade samma problem.

Jag tycker att det verka som om de vill chansa och sen hoppas på att man inte ska klaga.
Och om man klagar så vill de ge rabatt och hoppas att man behåller den ändå.
I mitt fall var det en billig G-shock, 990kr. Hade det varit en klocka som kostar över 1000kr hade jag skickat tillbaka den.

Ok, om de upptäcker att det är skyltex, ta kontakt med köparen direkt, berätta att de upptäckte att skicket inte är vad de trodde att den skulle vara, erbjuda rabatt
och fråga ifall kunden vill ändå köpa eller vill häva köpet.
Men att göra så i efterhand känns fult. Första och sista köpet hos de.

Nu beställde jag från internet. Kan tänka mig att de är säker bättre när man besöker den fysiska butiken.

Senast ändrad:
Tråkig att höra att du hade samma problem.

Jag tycker att det verka som om de vill chansa och sen hoppas på att man inte ska klaga.
Och om man klagar så vill de ge rabatt och hoppas att man behåller den ändå.
I mitt fall var det en billig G-shock, 990kr. Hade det varit en klocka som kostar över 1000kr hade jag skickat tillbaka den.

Ok, om de upptäcker att det är skyltex, ta kontakt med köparen direkt och erbjuder rabatt. Men att göra så i efterhand känns fult.
Första och sista köpet hos de.

Nu beställde jag från internet. Kan tänka mig att de är säker bättre när man besöker den fysiska butiken.

Skapade en tråd om det för några år sen. Att döma av svaren jag fick känns det som att många accepterar detta...

Skapade en tråd om det för några år sen. Att döma av svaren jag fick känns det som att många accepterar detta...
@Kessler Tråkig, det verka som om de har satt detta i system.
100% att din var skyltex eller tom en retur från en reklamation som någon har gjort.
Många säger så tills detta händer de själva.

Tillbaka
Topp